Skærpede krav til indhegning ?
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 14-09-06 11:04

Hej NG,

jeg så noget i nyhederne med løbske heste og i den forbindelse sagde
de at der ville komme skærpede krav til indhegning til nytår.
Hvor kan man finde noget om det henne ?

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : liz

Dato : 14-09-06 11:46

Hej NG,

jeg så noget i nyhederne med løbske heste og i den forbindelse sagde
de at der ville komme skærpede krav til indhegning til nytår.
Hvor kan man finde noget om det henne ?

Hej Christian,
Jeg læste noget i Landsbladet tror jeg nok, hvori de fortalte at det gjaldt
for ny etableret hegn. Eksisterende hegn var vist nok fritaget i en
årrække. Noget med spændingsapparatet som skulle være 40Kj istedet for det
normalt 5, men jeg kan ikke husk det præcis og bladet er smidt ud. Prov at
kig på landbrugssider.

Hilsen Liz

Fra : liz

Dato : 14-09-06 13:12

"liz" <lizb@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
newsaOg.18$Rb7.14@news.get2net.dk...
> [...]
> en årrække. Noget med spændingsapparatet som skulle være 40Kj istedet for
> det normalt 5, men jeg kan ikke husk det præcis og bladet er smidt ud.

Det er lige omvendt med spændningen - det må ikke overstige 5 eller 7.
Mange har apparater langt over det og det anses for at være farlig for
dyrene. Det er endnu et EU ordning! Tror at du kan finde mere på
www.landbrugsavisen.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 14-09-06 14:06

liz wrote:
> [...]
> Mange har apparater langt over det og det anses for at være farlig for
> dyrene. Det er endnu et EU ordning! Tror at du kan finde mere på

Meget rart at vide, vi står og skal have købt ny spændingsgiver.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk