hjælp.. jeg har nosset i det..
Fra : Christian Hansen

Dato : 21-06-01 19:06

Hej
jeg er ny her.. jeg håber i kan hjælpe mig med et problem som jeg er ret
selvforskyldt i..
Det drejer sig om min kæreste og jeg.. forholdet er forholdsvis nyt men vi
har kendt hinanden i en del år..
Jeg kom til at sige nogle ting til hende i tirsdag som jeg fik formuleret
forkert og nok lige skulle have tænkt mig om to gange før jeg lukkede dem
ud..
Hun har stort set kun udelukkende mandlige venner.. og en af disse bruger
hun en del tid med..
Så i jalousi/misundelse fik jeg sagt noget om at jeg følte at hun til tider
både kom sammen med ham og mig.. meget meget dumt af mig.. og specielt lige
på det her tidspunkt.. hun kom ud af et 3 årigt forhold i februar.. har en
del andre problemer at tænke på .. og så fyrer jeg den gang lort af..
det skal dertil siges at vi bor i hver sin ende af landet og stort set kun
har mulighed for at se hinanden i weekenderne..
jeg har undskyldt overfor hende mange gange og bandet mig selv langt væk..
forsøgt at gøre tingene gode igen, sendt blomster, vi har snakket i fon
sammen.. men.. hun er stadig langt nede og vil ikke rigtig se mig.. ikke før
de her problemer er løst..
hun kan ikke forstå hvorfor jeg har tvivlet.. hvilket jeg nu faktisk heller
ikke selv fatter en brik af.. jeg burde jo vide hvor jeg havde hende.. jeg
vidste godt hun brugte en del tid sammen med ham.. og sine andre mandlige
venner..
hvad kan jeg gøre ? jeg føler mig virkelig på bunden af håb lige nu..
*suk* kærlighed gør ondt.. meget ondt..

Christian Hansen

Fra : Sugar Kran

Dato : 21-06-01 19:39

Hej Christian

Når det nu kun er 2 dage siden tror jeg du lige skal give hende lidt tid til
at sluge kamelen. Selv om man siger undskyld, sender blomster osv forsvinder
ordene jo desværre ikke fra hukommelsen og de kan godt gøre ondt noget tid
efter. Så vær der for hende hvis hun har brug for at spørge til det du sagde
eller måske skælde dig ud - det er hendes måde at komme videre på.
Men du skulle måske tænke over HVORFOR du bliver jaloux hvis du stoler på
hende ? Jalousi bunder jo tit i lavt selvværd, hvad der sikkert ikke er
nogen grund til at have - hun har jo valgt at være kæreste med DIG, selv om
I bor i hver jeres ende af landet.
Men jeg er enig i at 'langdistance-forhold' er meget svært .... ! Min (nu
ex-)kæreste har været udsendt som soldat i snart et år ... og der er intet
der kan smadre et forhold som dét !!

Held og lykke - skriv tilbage hvordan det går !

KH Pernille

Fra : Alice Sørensen

Dato : 21-06-01 19:49

Kære Christian
- om nogen kan hjælpe dig eller hende ved jeg ikke, men måske vi kan give lidt håb og trøst.

I et parforhold siger vi let noget, som kan være sårende for den anden part, men en snak om hvorfor vi sagde som vi gjorde kan ofte rense luften igen og genetablere tilliden.
Kunne ønske for dig, at du i stedet for at antyde at du tvivler på hende, kunne have sagt - det er svært at være så langt væk fra dig, jeg savner dig i hverdagen...........o.s.v.

Du har sagt undskyld, så nu gælder det for dig om, at du giver hende lidt ro til at sunde sig. Du skriver, at hun for nydelig har forladt et problematisk forhold, så derfor må du have tålmodighed, og vente på at hun igen er helt parat til et nyt forhold.

Så mit råd til dig er - give hende lidt ro og lad være at presse for meget på, for så kan det let ske, at du skubber hende fra dig - istedet for det som du ønsker - at knytte hende tættere til dig.

Håber det bedste for dig

Alice

http://sorthvid.subnet.dk/

Fra : Christian Hansen

Dato : 21-06-01 20:38

Tusind tak for hjælpen :))
Jeg skal tage det til efterretning - og til Pernille, ja.. jeg har mine
tider med meget lavt selvværd.. (jeg har gransket i min hukommelse med nogle
personlige problemer med min far.. som har gjort dette)... og det er så
noget r*v at det skal gå ud over min dejlige kæreste..
Men vi har dagligt snakket og sendt beskeder til hinanden (længe leve
mobilteknologi) om at vi savnede hinanden - hvilket vi da stadig gør - så
det er ikke på det punkt.. men ja.. jeg vil give hende tid og hjælpe hende
så godt jeg nu engang har mulighed for (selvom jeg har været tæt på mange
gange i de sidste to dage at køre over til hende)
men endnu en gang - tusind tak for hjælpen :))

Christian Hansen
http://www.nmweb.dk

Fra : Sugar Kran

Dato : 21-06-01 20:57

Christian Hansen <celeron_oc@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9gtil0$191j$1@news.cybercity.dk...
> Tusind tak for hjælpen :))

Det var da så lidt. Håber jeg selv snart får taget mig sammen til at skrive
om hvorfor jeg valgte at abonnere på denne her gruppe. Men dejligt at se at
folk reagerer herinde

> [...]
> personlige problemer med min far.. som har gjort dette)... og det er så
> noget r*v at det skal gå ud over min dejlige kæreste..

Har du fortalt det til din kæreste, så hun har en chance for at forstå
baggrunden for at du har lavt selvværd, (som gør at du reagerer med jalousi)
.... som selvfølgelig går ud over hende, da det nu engang er dem vi holder
mest af og som er tættest på os det oftest går ud over ?
En vis grad af jalousi er jo til at leve med hvis man forstår baggrunden ...
og forstår at det jo bunder i kærlighed.

> [...]
> gange i de sidste to dage at køre over til hende)
> men endnu en gang - tusind tak for hjælpen :))

Pernille

Fra : Christian Hansen

Dato : 21-06-01 21:42

Ja... hun legede minipsykolog på mig for et par uger siden.. så hun kender
godt til min far.. det var også hende der hjalp mig til at finde ud af at
jeg egentlig ikke havde nogle specielt gode minder om min barndom eller kan
huske specielt meget om den.. andet end de dårlige ting hvor min far "sjovt"
nok har haft en rolle i de fleste af dem.. men jeg skal huske at sige det
til hende

Christian Hansen
http://www.nmweb.dk