Ridebane / kommune
Fra : Nielsen Stenlille

Dato : 10-09-06 08:52

Hej Gruppe.

Har lige læst i Hest Magasinet at man skal have tilladelse fra Kommunen om
at anlægge en Ridebane. Er der nogen der bruger det. Eller gå i bare i gang
og håber på det bedste...
Vil selv til at anlægge Ridebane 20 x 40
Mvh. Conni

Fra : Vivi

Dato : 10-09-06 08:11

Nå da...... det var jeg ikke klar over. Vi har lige lavet en 20 x 40
ridebane uden at søge tilladelse. Det skal så siges at den blev anlagt i en
eksisterende fold som vi i forvejen brugte til ridning.

MVH Vivi

Fra : Nielsen Stenlille

Dato : 10-09-06 09:50

Det var en gårdejer i Årslev på Fyn. Det havde kostede ham 125000 at
etablere Ridebanen, som nu skal fjernes til et andet område af ejendommen da
der kom klager fra naboer der var kede af støv og støj. Ansøgningen skal
også være skriftligt til Kommunen.
Jeg selv havde aldrig troede at det skulle være nødvendigt at meddele
Kommunen om en Ridebane. Men man bliver hurtigt kloger.
Mvh. Conni.