ISDN portering, der er vist sket en fejl..~
Fra : Peter D.

Dato : 08-09-06 20:54

Hej....

Hvad mon der er sket her.....

Jeg har idag fået porteret min Tele2 ISDN til Unotel SIP.....
Og da jeg havde indtastet mine oplysninger i min Voip telefon, kunne den
ringe ud på mit gamle ISDN nummer......

Der var heller ikke længere klartone på ISDN-telefonerne..... så langt så
godt....

Men 5 min. efter skete der noget underligt, for der begyndte
ISDN-telefonerne at ringe, der var en der ville tale med os.....

Jeg afprøvede dette et par gange og fandt ud af at:
Udgående opkald ligger nu som de skal på VoIP SIP.
Indgående opkald ligger til gengæld stadig på ISDN.

Er det ikke underligt ??

--
Peter

Fra : Kent Glerup

Dato : 09-09-06 09:21

On Fri, 8 Sep 2006 21:54:15 +0200, "Peter D." <pshdo@tele.two.adsl.dk>
wrote:

> [...]
>Udgående opkald ligger nu som de skal på VoIP SIP.
>Indgående opkald ligger til gengæld stadig på ISDN.

Tjow.. Men når man arbejder med omstillingsanlæg, har man oplevet
lignende en del gange

Du skal tage fat i den nuværende udbyder (Unotel), og få dem til at
ordne det.

Min erfaring er desværre at det næsten kun er TDC der forstår en sådan
fejlmelding :(

/Kent Glerup

Fra : Peter D.

Dato : 09-09-06 09:29

Hej.

> Min erfaring er desværre at det næsten kun er TDC der forstår en sådan
> fejlmelding :(

Jeg troede egentlig, som det måske fremgik, at det var Tele2, der havde
lavet en brøler......
- de har ikke været for smare med resten af porteringen nemlig.....

Men som du siger, så har jeg allerede fejlmeldt min linie hos Unotel, da det
må være dem der skal rede trådene ud ved Tele2 (eller dem selv) og ikke
mig....

Det virkede bare ret underligt på mig, det der skete......
Jeg en en forbindelse lidt som et telefonstik, og hvis den skal til en anden
udbyder, så er det bare et andet "hul" stikket skal flyttes over i.....
Men sådan er det sikkert ikke, det er vel EDB og der kan sikkert laves en
masse pjat og problemer......

Mon det giver dem problemer med fejlfindingen hvis jeg lader mit Lasat-modem
blive siddende, så min telefon fungere weekenden over ??

--
Peter

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 10-09-06 17:05

"Peter D." <pshdo@tele.two.adsl.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg troede egentlig, som det måske fremgik, at det var Tele2, der havde
> lavet en brøler......

Det kan ligge flere steder, men det er altid den modtagende udbyder der har
opgaven med at få det til at virke.

> Men som du siger, så har jeg allerede fejlmeldt min linie hos Unotel, da
> det må være dem der skal rede trådene ud ved Tele2 (eller dem selv) og
> ikke mig....

Jep

> [...]
> i.....
> Men sådan er det sikkert ikke, det er vel EDB og der kan sikkert laves en

Nummerportering er noget værre bøvl, og det involverer rigtig mange
systemer.

> Mon det giver dem problemer med fejlfindingen hvis jeg lader mit
> Lasat-modem blive siddende, så min telefon fungere weekenden over ??

Nej.

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - outdated og trist