Krav til at etablere ny stald i landzone?
Fra : ST

Dato : 08-09-06 20:17

Vil blive glad hvis nogen i denne gruppe vil videregive eventuelle
erfaringer i forbindelse med nyetablering af hestestald.

Vi har kig på et par ejendomme på Fyn, bla den ene har en næsten ny
murstensgarage på 45 m2 som jeg kunne mig at indrette som stald med 2
hestebokse - grunden er ialt på godt 2000 m2, med god mulighed for
sommergræsning andetsteds.
Der er måske mulighed for at købe et areal på 2.500 m2 ekstra, men eller
skønner jeg at der er stor mulighed for at få sommergræsning idet grunden
ligger op til fredet område under naturstyrelsen der p.t. bliver afgræsset
af kødkvæg (naturpleje)

Ejendommen ligger i landzone, offentlig kloak, vand fra privat fælles
vandværk.

Er der nogle specielle krav til opbevaring af gødning?
Krav til stald i forbindelse med naboer?
Kan man umiddelbart etablere en stald i landzone?

Har før Ruder Konges tid selv indrettet en staldbygning med bokse (som
holder endnu) et helt andet sted, har til hensigt at holde 2 heste sammen,
mener også at kravene om foldareal kan opfyldes -
gode råd/erfaringer/links ønskes.
mvh Susanne

Fra : Anet

Dato : 10-09-06 13:16

(klip det hele væk)

Jeg ville prøve at ringe til den tekniske forvaltning i den på gældende
kommeune, da der godt kan være forskel på kravene.

Mødding kommer an på om er dybstrøelse eller alm. hesthold. Men en støbt
side og fund så affaldsregnvand osv. ikke kommer ned i jorden.
2500 kvm overholder det de kommende krav til hestehold. Det må du også
hellere checke for der er jo noget på vej fra regeringen. Samt højde i
stalden osv.

--
Hilsen
Annette