Ok så har jeg fået styr på reklamartionsre~
Fra : Trine Amy Anna Kirke~

Dato : 06-09-06 21:31

Hvad går man når man har byttet en hest for en anden..... Og man som en ejer
har oplyst om alle de fejl der måtte være ved den hest som man har sendt
over ( i mit tilfælde en bagkode som var/er løs, tilset af dyrlæge, og
fundet egnet til alm. hyggebrug og skovtur, men ikke spring og MB klasser),
og dette er påtegnet hestens sundhedsbog ligeså ´vaccinationer og andre
dyrlæge kontroller.

I bytte for ovennævnte fik jeg så en 5 års travhoppe...... Ovennævnte var en
araber, uregistreret.....

Fik hesten hjem, smuk er hun jo, omgængelig og bare dejlig, er alt i alt
tilfreds, MEN fik tydet hendes frysemærke som hun har på halsen.... Fik så
dagens chok, hun hed ikke det der var oplyst.... Og så var hun forøvrigt
meldt død i travsportens hus.... Se det var jo lige en oplysning jeg ikke
havde fået..... Det har besværlig gjort forsikring af hesten....

Og glem at bede mig om at sende hesten retur, jeg er ovenud tilfreds med
min hest, hun er alt det jeg har ønsket mig, men er bare noget paf over at
få en hest overgivet med falsk navn og en manglene oplysning, som er : hun
er sørme danmarks bedst konserveret lig!

Trien

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 07-09-06 07:55

Trine Amy Anna Kirkeby Carlsen wrote:
> [...]
> og dette er påtegnet hestens sundhedsbog ligeså ´vaccinationer og andre

Snak med en advokat, men umiddelbart kan jeg forestille mig flere
løsninger, herunder at handlen går tilbage, men der kan også komme
andet erstatning på tale.

> I bytte for ovennævnte fik jeg så en 5 års travhoppe...... Ovennævnte var en
> araber, uregistreret.....

En araber travhoppe? bruger de arabere til trav? det er jeg ikke helt
sikker på at man gør.

> [...]
> meldt død i travsportens hus.... Se det var jo lige en oplysning jeg ikke
> havde fået..... Det har besværlig gjort forsikring af hesten....

Det kunne være bedrageri, måske ikke over for dig, men så over for et
forsikringsselskab et eller andet sted siden hesten ikke er død.

Jeg synes du skal bore mere i det der med frysemærket og undersøge
hvorfor den har fået det, og hvorfor den ikke er død.

Hvorfor vil du iøvrigt overhovedet forsikre den hest? hvad skulle du
bruge den til?

> [...]
> få en hest overgivet med falsk navn og en manglene oplysning, som er : hun
> er sørme danmarks bedst konserveret lig!

det forstår jeg godt at du er, og det lugter ret langt væk

JonB

Fra : Kim S

Dato : 07-09-06 13:32

"Trine Amy Anna Kirkeby Carlsen" <privatmails@privat.dk> skrev i en
meddelelse news:44ff3003$0$147$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> meldt død i travsportens hus.... Se det var jo lige en oplysning jeg ikke
> havde fået..... Det har besværlig gjort forsikring af hesten....
Jeg ville tage kontakt med en advokat som kender til hestehandler.
Tror der en nogen der reklamerer på f.eks. www.hestenettet.dk
Det lugter lidt af svindel. Enten overfor dig, eller et forsikringsselskab,
og det ville jo være surt for dig at komme i klemme der....

> : hun er sørme danmarks bedst konserveret lig!

Dejligt du beholder humoren. Det er den vigtigste menneskelige
kunnen

Mvh, Kim

Fra : liz

Dato : 07-09-06 15:17

> [...]
meddelelse news:44ff3003$0$147$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> I bytte for ovennævnte fik jeg så en 5 års travhoppe...... Ovennævnte var

Jeg mener at hvis hun er frysemærket så er hun også registreret - de to
følges ad. Og så har du også adgang til samtavlen m.v.

Hilsen Liz

Fra : Trine Amy Anna Kirke~

Dato : 12-09-06 11:16

Hej Igen!

Vi har fået tydet frysemærket, og derfra ved jeg at hun er dødmeldt. Og jo
hun er jo registreret, men adgang til stamtavelen kan jeg ikke få, samt
hendes papirer, for hun er jo "død", så travsportens hus er skisme da
ligeglade med at hesten går rundt her og har det super godt som "lig". Død
melder er ikke hende jeg byttede med, det er en stutteriejer som jeg kender
navnet på, men ikke kan få yderligere oplysninger på da han har "beskyttet"
staldnavn i travsportens hus.! Så der står jeg nu....

Og så har jeg sat snebolden i gang, Kongeriet Danmarks Hesteforsikring har
fået en forsikringsbegæring af mig og så kan de undersøge hvorfor hun er
meldt død.