Træningsprogram til ½ maraton
Fra : Sopper

Dato : 04-09-06 20:03

Hejsa

Jeg vil gerne løbe mit første ½ maraton i november (Halvmaren i
Hillerød) og har brug for lidt feedback på den træningsplan jeg har
lavet. Jeg er motions-o-løber og er vant til at løbe 5 km, 10 km og
E-løb. Senest løb jeg en dobbelt DHL på lidt under 48 minutter.
Deruodver har jeg tendens til dårlig ryg, så jeg supplere min
træning med svømning én gang om ugen, og senere på sæsonen også
gymnastik i o-løbsklubben.

Mit træningsprogram kan man finde her:
www.sopper.dk/download/halvmaratonplan.xls

Jeg vil meget gerne høre jeres kommentarer til planen. Er den
ugentlige km-udvikling tilpas stigende (og faldende)? Er variationen af
træningstyperne tilpas?

Mit mål er (udover at gennemføre) at komme under 2 timer. Er det
realistisk?

Med venlig løbehilsen
Torben Heikel Vinther

Fra : ks

Dato : 05-09-06 19:14

hej torben!

prøv at se på run4fun.dk og se om ikke der skulle være et træningsprogram
der evt. passer dig...

god træning.

mvh
Kenneth

Fra : Sopper

Dato : 05-09-06 20:14

Hej Kenneth

Jeg har skam prøvet at kigge på Dourun (det hedder ikke Run4fun
længere!), og mit program er også lavet med inspiration fra
Halvmaratonprogram II. Dog er dette program kun på 6 uger og jeg vil
gerne bruge 9 uger + jeg vil gerne inkludere mine eksisterende
aktiviteter (svømning, o-løb og gymnastik).

Endelig er det min erfaring at man ikke bare kan tage et færdigt
program og følge det slavisk. Efter min opfattelse bør man altid
skræddersy det til ens egen formåen, ambitioner, hverdag mv. Det er
desuden meget lærerigt at prøve at designe sit eget program. Jeg har
i hvert fald allerede lært en masse ved det.

Anyway, tak for dit svar, men hvis du har nogle konkrete kommentarer
til mit eget program, er jeg lutter øren

Hilsen
Torben