Oplåsning fra Sonofon?
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 02-09-06 23:52

Min svoger har Sonofon, men nu er et UnoTel-simkort på vej til ham; hvis
hans mobil er låst til Sonofon (og vi forudsætter at han har haft den
længere end 6 md.): går han så ned i en Sonofonbutik og får den låst gratis
op?

Det er en Nokia, så måske er der hjælp at hente på nettet?

Eller kan Sonofon sende en kode? (som Telia gjorde overfor mig).

Er ny i gruppen, så bær over med mig!
Hans

Fra : Sønderbronx \(6400\)

Dato : 03-09-06 06:57

Han skal kontakte Sonofon, og få sendt en kode, til at få sin telefon
oplåst.

Det er muligt at han også kan gå til den lokale butik, og få den låst op der
(husk original kvittering).

PS: Hvad er det for en telefon ?

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 03-09-06 07:11

Sønderbronx (6400) skrev:

> Han skal kontakte Sonofon, og få sendt en kode, til at få sin telefon
> oplåst.

Okay

> Det er muligt at han også kan gå til den lokale butik, og få den låst
> op der

Gratis?

> (husk original kvittering).
>
> PS: Hvad er det for en telefon ?

Som sagt en Nokia - kender ikke modellen.
Hans

Fra : Sønderbronx \(6400\)

Dato : 03-09-06 07:36

Gratis. ?

Ja, ved normale GSM mobiltelefoner, må forhandleren max binde kunden for 6
måneder.

Ellers så er der alt. - lås den op på nettet....

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 03-09-06 07:55

Sønderbronx (6400) skrev:

> ved normale GSM mobiltelefoner, må forhandleren max binde kunden
> for 6 måneder.

Så dét betyder gratis oplåsning i butikken?
Hans

Fra : Sønderbronx \(6400\)

Dato : 03-09-06 08:16

Hvis din svorger gerne vil have den låst op idag, så kan besøge nogle af de
sider der tilbyder gratis oplåsning.

eks. www.trycktill.com el. www.unlocked.dk

Sidst jeg skulle have en Nokia (6230i) låst op, brugte jeg den første. og
det virkede fint !.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 03-09-06 08:18

Sønderbronx (6400) skrev:

> Hvis din svorger gerne vil have den låst op idag,

Det haster ikke!

> [...]
>
> eks. www.trycktill.com el. www.unlocked.dk
>
> Sidst jeg skulle have en Nokia (6230i) låst op, brugte jeg den

Okay - er noteret
Hans

Fra : Johnny

Dato : 03-09-06 07:54

> [...]
>
> Det er en Nokia, så måske er der hjælp at hente på nettet?
>
> Eller kan Sonofon sende en kode? (som Telia gjorde overfor mig).

Sidst jeg skulle have låst en telefon op fra Sonofon (længe siden) ringede
jeg blot til dem og blev så guidet af en maskine, frem til en
oplåsningskode, og det virkede.

Johnny

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 03-09-06 08:03

Johnny skrev:

> Sidst jeg skulle have låst en telefon op fra Sonofon (længe siden)
> ringede jeg blot til dem og blev så guidet af en maskine, frem til en
> oplåsningskode, og det virkede.

Fint!

Minder lidt om Telia (der dog sendte koden og brugsanvisningen dertil) pr.
mail.

Takker!
Hans

Fra : Carsten H.

Dato : 03-09-06 11:16

> [...]
>
> Det er en Nokia, så måske er der hjælp at hente på nettet?
>
> Eller kan Sonofon sende en kode? (som Telia gjorde overfor mig).

Du kunne jo spørge på Sonofon kundeservice på 72127212 et godt udgangspunkt!

Men hvis han er ude for bindingsperioden, altså 6 mdr. så kan han få låst
telefonen op gratis på følgende 2 måder.

1) Han ringer til Sonofon kundeservice på 72127212, trykker 3 for privat og
igen 3 for sim oplåsning, så kommer der en computer der spørg efter IMIE
nummer, det starter med 35, der efter får man en tal kode og mulighed for
vejledning i hvordan man låser sin telefon op.
Bliver man bedt om at vente og der bliver stillet om til en ledig
medarbejder, er det fordi ens telefon IKKE er SIM låst eller fordi der ikke
er tale om en Sonofon telefon.

2) Man går ned i den lokale Sonofon butik, hvor de så laver mulighed nr. 1
for en.

Carsten

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 03-09-06 23:02

Carsten H. skrev:

snip en god forklaring

Tak for din omfattende hjælp - har printet det ud hvis det skulle blive
aktuelt (ved ikke om den er låst men dét opdager jeg jo nok )
Hans