Udtræk af data fra mail til txt fil
Fra : Michael Rasmussen

Dato : 26-08-06 19:56

Hej NG

Der findes så mange tilføjelsesprogrammer til IE, men hvad med til Outlook
Express ?

Det jeg helt eksakt søger er en mulighed for at trække data ud af en email
linie for linie og gemme dem i en txt fil, hvor efter jeg ønsker at åbne
Word med en bestemt dokumentskabelon.

Håber der er nogen som kan hjælpe mig på vej.

Bruger VB6.0

På forhånd tusind tak for alle hint.

Med venlig hilsen

Michael Rasmussen

Fra : Terje

Dato : 26-08-06 22:20

Michael Rasmussen wrote:
> [...]
> Word med en bestemt dokumentskabelon.
>
> Håber der er nogen som kan hjælpe mig på vej.

Jeg har forsøkt å finne en måte å lagre innkommende meldinger til
filsystemet på med min ThunderBird, slik at jeg enkelt kan søke gjennom
dem og hente ut diverse data, men fant ingenting. Det til tross for at
det er laget en stor mengde extensions til denne epost klienten. Jeg
fant heller ingen andre epostklienter som har denne funksjonaliteten.
Jeg sto derfor med to alternativer: Enten finne en "Open Source" epost
klient på Internett som jeg koder om slik at denne funksjonen legges
til. Eller jeg skriver et eget program som søker gjennom de filer som
ThunderBird bruker til å lagre epost meldingene.

terje

Fra : Gert Krabsen

Dato : 28-08-06 08:09

Michael Rasmussen wrote:
> [...]
> linie for linie og gemme dem i en txt fil, hvor efter jeg ønsker at åbne

Jeg har den tilsvarende funktion kørende til brug ved Outlook. Om den
virker i Outlook Express vides ikke, men det er jo et spørgsmål om at prøve.

Når jeg får tændt den PC, hvor kildekoden ligger, skal jeg vende tilbage
med et link (koden er fundet et sted på nettet)

/Krabsen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 28-08-06 10:09

> [...]
>
> Når jeg får tændt den PC, hvor kildekoden ligger, skal jeg vende tilbage
> med et link (koden er fundet et sted på nettet)

Det lyder dejligt, det vil jeg glæde mig til.

Mvh
Michael

Fra : Gert Krabsen

Dato : 28-08-06 10:24

Michael Rasmussen wrote:

> Det lyder dejligt, det vil jeg glæde mig til.
>
> Mvh
> Michael

Så meget for sin gode hukommelse

Det viste sig at være en simpel kode, hvor jeg bruger MAPI. Du får den
her, skrællet for de dele, hvor jeg udnytter mailen til mit formål:

Private Sub btnHentMail_Click()
On Error GoTo eh
Dim mailApp
Dim EachItem As Long
Dim MailItem, InboxFolder ', ArkivFolder
Dim theNameSpace
dim MailEmne as string
Dim tidsendt As String
ventStart
Set mailApp = CreateObject("Outlook.Application")
Set theNameSpace = mailApp.GetNamespace("MAPI")
Set InboxFolder = theNameSpace.GetDefaultFolder(6)
For Each MailItem In InboxFolder.Items
EachItem = EachItem + 1
lblstatusmsg.Caption = "Checker nr. " & EachItem & " " & " af "
& InboxFolder.Items.Count
tidsendt = MailItem.ReceivedTime
   MailEmne = MailItem.Subject
behandlIndhold MailItem.Body, MailEmne, tidsendt ' mail
skrælles i særskilt procedure
Next
Exit Sub
eh:
Visfejlmeddelelse Str(Err), "btnHentMail_Click"
Resume Next
End Sub

Fra : preben nielsen

Dato : 01-09-06 19:47

"Michael Rasmussen" <michaelrasmussenSLET_DETTE@get2net.dk> skrev
i en meddelelse news:DO0Ig.84$oH.45@news.get2net.dk...
> Hej NG
>
> Der findes så mange tilføjelsesprogrammer til IE, men hvad med
> til Outlook Express ?

OE har intet API du kan bruge og heller ingen objectmodel som
Outlook.

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk