UTF-8 under mod_perl2
Fra : Peter Mogensen

Dato : 18-08-06 13:16

Hej,

Jeg har et underligt UTF-8 problem som jeg håber nogen har et hint til.

Jeg har en mod_perl2 applikation, der spytter XML ud via SAX fra
forskellige datakilder i UTF-8

Det går generelt fint, men det første request en apache-process laver
smadrer UTF-8 dataten. Så det bliver til UTF-8 encodningen af den
streng, det ville have været, hvis UTF-8-dataen blev læst som ISO-8859-1.

D.v.s. "æ" bliver til UTF-8 strengen for "æ".

Men reloader man er alt ok.

Peter

Fra : Peter Mogensen

Dato : 18-08-06 14:32

Peter Mogensen wrote:
> Men reloader man er alt ok.

Svaret så ud til at være at et sted langt nede havde der gemt sig et
enkelt "use encoding 'utf8';"

Peter