Hjælp til kabel (ISDN)
Fra : Ingelsen

Dato : 16-08-06 09:23

Hej, håber på lidt hjælp her...

Jeg har en NT boks hvor den ene ISDN udgang har en fordeler og så to modemer
tæt på. Virker fint. på den anden ISDN udgang har jeg et langt kabel (ca.
40M) og så endnu et modem. Men det laver kludder.. tror ledningen er for
lang eller den slags.... Det virker fint på en kort ledning.

Skal jeg tilføje nogle slut modstande ??

Hilsen Jan

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-08-06 09:33

"Ingelsen" <SLET@mig.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ledningen er for lang eller den slags.... Det virker fint på en kort
> ledning.
> Skal jeg tilføje nogle slut modstande ??

Ja, 40 meter er for langt for en terminalledning, så du skal lave noget
s-bus.

Hvad er det for en fordeler?
Hvis det er sådan en 3-stiksdåse fra telebutikken, så er der allerede
modstande i den.
Hvis du får fat i endnu en til at sætte i enden af det lange kabel OG sætter
modstanden i NT-boksen til uendelig, så burde det virke fint.

Det vigtige er bare at der er 100 ohms modstande i slutningen af hver
ledning fra NT-boksen, og at NT-boksen står på uendelig, så du kan også lave
det selv.

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - outdated og trist