Pony stang og barn højde
Fra : Familien Juul

Dato : 05-08-06 15:32

Hvor kan jeg finde ud af hvilken stang ponyen skal have så det svarer til
barnets højde+
Har set det på nettet et sted, men kan ikke finde det igen

Fra : Tina

Dato : 09-08-06 12:54

"Familien Juul" <juul160404@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor kan jeg finde ud af hvilken stang ponyen skal have så det svarer til
> barnets højde+
> Har set det på nettet et sted, men kan ikke finde det igen

Tror du bare skal bruge din sunde fornuft. Hvad er fremtidsplanerne for
ponyen? hvad skal den bruges til? hvis det er en der skal startes stævner på
må man jo tænke på hvor længe barnet kan bruge ponyen. Men ellers hvornår
vokser barnet fra ponyen. kan og vil vi sælge den igen, eller vil vi hellere
have en lidt størrer barnet ikke vokser fra.

Fra : Iben Holst

Dato : 09-08-06 14:20

> Hvor kan jeg finde ud af hvilken stang ponyen skal have så det svarer til
> barnets højde+
> Har set det på nettet et sted, men kan ikke finde det igen

Jeg har for flere år siden set en "tabel" hvor det stod skrevet at
ponyen/hesten
ikke måtte være mindre end 20 cm lavere i stang end rytterens højde.
Max højde kan jeg ikke huske noget om....

Men det må også bero sig på hvordan hest og rytter ser ud sammen med
blikket på højde og drøjde for begge parter.

Den største hest jeg har tilredet var oldenborger på 1.72 i stang - der var
delte meninger om hvordan det så ud med min højde på 1.68. Nogle mente
det passede fint, men de fleste mente han var alt for stor. Jeg selv følte
mig
rigtig godt tilpas på ham og tingende fungerede fint for os - men det gør
det
også når jeg er på ryggen af min araberhoppe på 1.48 i stang.

Iben

Fra : Anet

Dato : 22-09-06 08:15

"Iben Holst" <Iben@holst.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

(klip)

Det kommer helt an på hvilket sind ponyen har. Mind datter havde en
ox-araber på151 cm i stang som 9 års. Hun red på ham alle steder og måtte
dog have en stor sten, et vejskilt, en havelåge eller lign når hun skulle op
på ham. Hun og han de passede bare sammen. Hun kunne ride de mest
trafikerede steder, alene, i flok eller dressur på banen. Hun var så lille
at hun skulle have hjælp til at ligge sadel på ham. Han har aldrig
nogensinde taget magten fra hende og altid været lydig men aldrig kedelig.
Forresten så har hun ham stadig og nu er hun blevet næsten 17 år gammel.

--
Hilsen
Annette