MP3 til løbetur
Fra : Knud K. H.

Dato : 04-08-06 15:28

hej.

Jeg har et mindre problem.
har købt en mp3 afspiller til at høre musik på
løbeture fortrinsvis.
Men de der høretelefoner falder ud hele tiden.
Hvad kan man gøre ved det?
Nogen forslag?

mvh.
Knud

Fra : Bruno

Dato : 04-08-06 15:43

Knud K. H. wrote:
> [...]
> har købt en mp3 afspiller til at høre musik på
> løbeture fortrinsvis.
> Men de der høretelefoner falder ud hele tiden.

Sony laver nogle lækre hovedtelefoner der kan minde om ørepropper. De
vejer intet, er meget bekvemme og jeg tror ikke de let falder ud - især
ikke da de leveres med forskellige størrelser "puder".

Mvh

Bruno

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-08-06 15:44

"Knud K. H." skriver:

> Men de der høretelefoner falder ud hele tiden.
> Hvad kan man gøre ved det?
> Nogen forslag?

Et par rigtige hovedtelefoner med bøjle, eller "KOSS the plug".

-> kun dk.teknik.lyd

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : jens

Dato : 04-08-06 22:49

Knud K. H. skrev:
> hej.
>
> Jeg har et mindre problem.
> har købt en mp3 afspiller til at høre musik på
> løbeture fortrinsvis.
> Men de der høretelefoner falder ud hele tiden.
> Hvad kan man gøre ved det?
> Nogen forslag?
>
> mvh.
> Knud

Evt. en elastik?

Fra : Jesper

Dato : 05-08-06 00:33

On Fri, 04 Aug 2006 16:27:32 +0200, Knud K. H. wrote:

> hej.
>
> Jeg har et mindre problem.
> har købt en mp3 afspiller til at høre musik på
> løbeture fortrinsvis.
> Men de der høretelefoner falder ud hele tiden.
> Hvad kan man gøre ved det?
> Nogen forslag?
>
> mvh.
> Knud

Stik hovedet i en 200C forvarmet ovn i et par minutter så øregangene
udvider sig. Derpå putter du ørepropperne i og stikker hovedet i
køleskabet i 5 minutter. Det skrumper nu en lille smule og propperne
sidder fast.

Spøg tilside - et par rigtige bøffer med bøjle er det eneste der duer.
Ikke bare for komfortens skyld, men de lyder også bedre. Har selv AKG
K26P som kan foldes sammen, når de ikke bruges.

Pas på med at købe nogle med stof-puder - de bliver hurtigt ulækre
fordi stoffet suger sveden til sig. Gå efter nogle med plastic eller
læder puder, som kan tørres af med en klud efter løbeturen.

Fra : Max

Dato : 05-08-06 08:12

Hej Knud

> Nogen forslag?

Ja, lyt til musik hjemme og koncentrer dig om trafiken
og dit løb når du laver det.

Mvh Max

Fra : Dan

Dato : 06-08-06 07:15

Nej nej nej!

Hverken ørebøffer eller hoved-i-ovn er løsningen, kære venner.

I alle elektronikbutikker kan man købe ørepropper med en ørebøjle hver! Det
er dem du skal have fat i.

Dan

Fra : analog fotografen

Dato : 06-08-06 17:16

> [...]
>
> Hverken ørebøffer eller hoved-i-ovn er løsningen, kære venner.
>
> I alle elektronikbutikker kan man købe ørepropper med en ørebøjle hver!

Eller i den lokale Kvickly, der har jeg set et par til under 100 kr

Per

Fra : Jesper

Dato : 06-08-06 19:49

On Sun, 06 Aug 2006 18:16:09 +0200, analog fotografen wrote:

> Det

> Eller i den lokale Kvickly, der har jeg set et par til under 100 kr
>
> Per

Hvis det er de dersens Philips bøffer til 99kr, så er de totalt skod.
Sidder dårligt og lyder tilsvarende.

Fra : Sabina H.

Dato : 06-08-06 16:59

Knud K. H. wrote:
> [...]
> har købt en mp3 afspiller til at høre musik på
> løbeture fortrinsvis.
> Men de der høretelefoner falder ud hele tiden.

forslag 1. : køb nogle nye... tiger har nogle som sidder rundt om øret og
bag om nakken... ikke verdens bedste lyd, men ok at løbe med.... ellers find
nogle af dem der skal proppes helt ind i øret (lidt ala de nye sony-ericsson
høretelefoner til feks w800i), de sidder godt inde i øret, selvom man har
ører der ikke passer i standart størrelse....

forslag 2. : træk evt ledningen fra høretelefonen bag om øret, og sæt den så
ind i øret lidt oppefra, lidt som man ser de gamle høre apperarter
sidder..... det er den billigste løsning, men kan give lidt problemer hvis
man løber med solbriller....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på