Problemer med opkald til AVM ISDN kort
Fra : Troels Jensen

Dato : 24-07-06 15:58

Hejsa - jeg er gammel nørd, men har aldrig haft behov for at rode med
ISDN...før nu;

jeg er igang med at sætte et VoIP system op (Asterisk/Debian Linux),
og det vil jeg gerne forbinde med en PBX via et AVM C2 aktivt ISDN
kort.

På PBX'en er der defineret to linjer i begge retninger på den måde
at den ene vej er der et fast nummer til at ringe fra Asterisk'en og
ud, og de to andre er til at nå Asterisk'en på en extension.

Så vidt, så godt.

Jeg har sat AVM kortet op så den ene af dens to udgange er til en
udgående linje - som jeg har bekræftet at man kan ringe til og fra.

Den anden vej er jeg dog rendt ind i et problem - jeg har været i
stand til at ringe ud af huset fra PBX'en på den extension der er
defineret ved at sætte den til en NT-boks som har sin egen ISDN linje
- men hvis jeg sætter den direkte til AVM-kortet er der nul
forbindelse.

Min teori er at jeg mangler at levere drivspændingen der skal bruges
idet AVM-kortet i den forbindelse skal arbejde på trinnet højere op
end et normalt ISDN modem, dvs. som central. Giver det mening...og er
der nogen her der kan kaste lidt lys over hvad der vil skulle gøres
for at få det til at fungere? Jeg har prøvet at sætte kortet i
NT-tilstand og skiftet mellem MSN og DID, men det gør ingen forskel.

Mvh. Troels

Fra : Troels Jensen

Dato : 25-07-06 12:31

Ah, jeg er nu blevet lidt klogere.

Jeg kan se at ISDN controlleren skal forbindes til et s-punkt, men
PBX'en har udgang i et t-punkt. Det forklarer hvorfor PBX'en godt kan
ringe ud via NT-boksen (en NTab fra TDC), da den er en NT-1.

Det store spørgsmål er så hvad der skal til for at komme fra
t-punktet til s-punktet. Jeg synes det er noget svært at finde
litteratur om emnet på nettet....er det overhovedet muligt at finde en
simpel løsning?

Mvh. Troels