Vask af vallak
Fra : Vivi

Dato : 22-07-06 15:17

Hej allesammen
Jeg har problemer med at få lov til at vaske penis på min vallak.....han
trække "dyret" tilbage når jeg nærmer mig med en lun vaskeklud......min
datter fortalte mig at jeg skulle trykke et bestemt sted under maven på ham,
for at han lader hele penis komme frem, så jeg kan vaske den !!
Men HVOR ???????
Jeg kan se når han tisser, at der sidder en masse "skaller" på den. Ikke
fordi at jeg er vild med at skulle vaske "dyret" men jeg vil da heller ikke
risikere at han får problemer.
Øøøøøhhhh........nogle gode råd ??

MVH Vivian

Fra : Søren N

Dato : 22-07-06 17:18

Jeg har samme problem, altså at han trækker den ind når det er vaske-tid. Så
jeg er som regel nødt til at vente til dyrlægen alligevel kommer og bedøver
ham (for at raspe tænder), for så falder fyren som regel frem. Og det *skal*
gøres, ihvertfald hos nogle. De "skaller" du ser er helt normalt og betyder
som regel ikke noget, men der kan være andre ting, og derfor er det vigtigt
at du får checket denne del af hestens anatomi også. Det kan godt være du
ikke er vild med det, men gør det nu, ellers kan det blive værre, og så er
du endnu mindre vild med det.

Et link

http://hjem.wanadoo.dk/~wai14482/tekst6.pdf

Mvh