Svenske udtryk i AutoCAD
Fra : Snavox

Dato : 18-07-06 16:16

Hej.

Jeg er ved at lave en oversættelse fra svensk til dansk, og der tales om
nogle begreber, som jeg regner med kommer fra AutoCAD.

Det er "Blocknät" og "Pilnät" - kan nogen give et bud på, hvad de kunne
hedde i den danske udgave?

På forhånd tak.

Venlig hilsen

Poul

Fra : Uffe Bak - Autodesk

Dato : 20-07-06 09:47

Hej Poul

Jeg tror ikke de to begreber er knyttet til AutoCAD - men närmere til
planlägning og projekt styring. Jeg fandt denne sätning:

"Det finns två huvudprinciper vid nätplanering - pilnät och
blocknät. Enligt Larsson (1995, s. 71-72) har pilnät hittills varit
vanligast, men blocknät dominerar nu när det gäller
planeringsprogramvara."

ved at söge på google med "Blocknät site:.se", Dette link finder du
på:
http://72.14.221.104/search?q=cache:V4FgahfCZeIJ:www.fek.su.se/uppsats_old/1998/018/UPPSATS.DOC+Blockn%C3%A4t+site:.se&hl=en&ct=clnk&cd=5

Jeg ved ikke hvorfor at der er en relation til AutoCAD - men det kan
väre at der er nogle folk der har brugt AutoCAD til at tegne
diagrammer.

Håber dette hjälper dig videre

MVH

Uffe Bak
Autodesk Northern Europe

Fra : per.corell@privat.dk

Dato : 21-07-06 12:44

Uffe Bak - Autodesk wrote:
> Hej Poul
>
> Jeg tror ikke de to begreber er knyttet til AutoCAD - men närmere til
> planlägning og projekt styring.

Jo enhver app. udvikler kan jo blot give de oprindelige funktioner nye
"navne" , men så det er jo godt at vide at man kan kalde de rigitge
funktioner med en underscore foran funktionens navn.

Jeg synes det er noget rod at ændre på funktions navnene , altså at
det hedder det ene på tysk og noget andet på svensk og at ingen af
den slags ændringer kan bruges i en internasional version. faktum er
jo at alle den slags ændringer jo ligger ovenpå de oprindelige
engelske funktions navne ,og hvad nytter det at lære AutoCAD med tyske
eller svenske funktions kald der aldrig vil virke i en internasional
version.

Det er noget unødvendigt rod.