Skriftype/ord til dxf?
Fra : to

Dato : 11-07-06 20:05

Hej,
hvordan får jeg lavet et "ord" om til dxf (til udstansning i revolver)?

Drejer sig om ordet "Coronet" i skrifttypen "CommercialScript BT" ca. 300mm
langt og 60mm højt.

Bruger AutoCad 2004/2006

Mvh. Tommy

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 11-07-06 20:41

> hvordan får jeg lavet et "ord" om til dxf (til udstansning i revolver)?
>
> Drejer sig om ordet "Coronet" i skrifttypen "CommercialScript BT" ca.
> 300mm langt og 60mm højt.

Den font bliver smeden ked af, hvis den ikke skal laser-skæres.

Mvh
Leon

Fra : to

Dato : 11-07-06 20:55

> Den font bliver smeden ked af, hvis den ikke skal laser-skæres.
>
> Mvh
> Leon

lol - Det er ikke der problemet er, den skal laser-skæres, sad bare lige og
nestede til revolveren samtidig med jeg lavede indlægget.

Mvh. Tommy

Fra : GK

Dato : 12-07-06 00:38

jeg kan lave en dxf du kan skære på har en skrift typen

mvh gk

Fra : to

Dato : 12-07-06 22:37

"GK" <GK@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> jeg kan lave en dxf du kan skære på har en skrift typen
>
> mvh gk

Hej gk,
det svæver lige lidt hvad skriftypen skal være, nu er den sk... chef kommet
med et billede, taget på skrå (under søgang), og en ny størrelsesangivelse.
Jeg har bedt om et bedre billede, og vender tilbage hvis jeg har brug for
hjælp til at convertere det til dxf.

Det drejer sig forøvrigt om en Coronet-Moterbåd, jeg har ikke rigtig kunne
finde brugbart logo på nettet, men hvis der er nogen der kan... så takker
jeg på forhånd.

Mvh. Tommy

Fra : GK

Dato : 13-07-06 00:16

hvis du kan forklare lidt nærmere så skal jeg se om jeg kan hjælpe dig
..man kan jo tegne meget i autocad
også efter billeder og den slags
ps. du kan jo skrive til mig på Fejlgkicnc@mail.dk
ps. der er fejl i min email

Fra : Freddy

Dato : 13-07-06 22:05

Hej to
Er der ikke et logo på denne side:
http://freespace.virgin.net/simon.sherlock/index.htm

Vh Freddy

Fra : to

Dato : 13-07-06 22:18

Hej Freddy,
jo, det ser fint ud - Takker

Er der en der har et hint til hvordan jeg får det lavet om til dxf?

Img2CAD laver ikke noget der kan ses.

Mvh Tommy

Fra : Freddy

Dato : 14-07-06 08:24

Hej

Jeg ville ligge billedet ind som baggrund i AutoCAD, ZOOME tæt på, og tegne
oven i tekstens kontur.
Evt. med små polylinier der derefter fittes til ARC med PEDIT.
Med SCALE finde den rette størrelse, og derefter gemme som DXF.

Vh Freddy

Fra : Leif

Dato : 15-07-06 10:53

"to" <to@not.valid.shop.system.fjerdette.dk> wrote in message
> [...]
> hvordan får jeg lavet et "ord" om til dxf (til udstansning i revolver)?
>
> Drejer sig om ordet "Coronet" i skrifttypen "CommercialScript BT" ca.

Jeg har lagt en dxf på dk.binaer under CORONET.

Måske den kan bruges................

/Leif

Fra : Tommy

Dato : 16-07-06 08:07

On Sat, 15 Jul 2006 11:52:48 +0200, "Leif" <DrlykkesSLETTES@mail.dk>
wrote:

>"to" <to@not.valid.shop.system.fjerdette.dk> wrote in message

>300mm

>Jeg har lagt en dxf på dk.binaer under CORONET.
>
>Måske den kan bruges................
>
>/Leif

Hej Leif,
den ser brugbar ud, jeg har i selv fået lavet en imellemtiden, ved
hjælp af Freddy's anvisning, og det er så heldigt at jeg valgte det
andet logo på siden, så nu har chefen noget at vælge imellem
Jeg regner med at få det lavet færdig i løbet af ugen, og giver så en
melding her.

Mvh Tommy
no valid mail