Tanker om emnekonstruktion
Fra : GK

Dato : 08-07-06 20:59

hej i gruppen

jeg har et spørgsmål omkring konstruktørens/teknisk-tegners tanker og
fremgangs måde /metoder når der skal tegnes /skabes /kunstrueres et nyt
emne/prudukt .... samt hvilke værktøjer/programmer anvendes der
for at opnå det færdige emne .. nu kan konstruktion jo være alt lige fra
knappenåle til flyvemaskiner ..Men for at tage det mest almindelige som de
fleste arbejder med er vel inden for jern og metal ..lad os antage at
der skal laves et nyt desing af et Højtaler cabinet .. det skal bestå af
både metal og plastic og kunne hænges på en væg eller stå på en fod på
gulvet .. så mangler jeg bare en god beskrivelse af overstående

P.S forklaring på hvorfor jeg stiller det spørgsmål følger senere ..
når nå jeg har fået nogle gode augumenter på højtaleren

Mvh GK

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 08-07-06 22:51

> [...]
> både metal og plastic og kunne hænges på en væg eller stå på en fod på
> gulvet .. så mangler jeg bare en god beskrivelse af overstående

Nu er et højtalerkabinet ret specielt. Og det eneste "jern" jeg har i mine
kabinetter er skruer, terminaler og så enhederne selv.

Skal vi bevæge os ind i software som kan genkende materialers resonans og
lyd design eller taler vi "bare" rent design/konstruktion/udseende mæssigt.

Men du nævner plastik, det gør alderede at der kræves noget solid-software.
Er der alderede bestemt at der skal brugs nogle bestemte enheder, så er man
begrænset af enhedens volume specs. man kan jo ikke lave et 5L kabinet til
en 15" bas.
Hvad må det koste
Skal det være smart, stilrent, klassisk ellers futuristisk.
Skal det være træ eller plastik
Skal det være kvalitet eller vælte ud af sprøjtemaskinenerne i kina.
Skal det males eller finers

-Leon

Fra : GK

Dato : 09-07-06 22:03

"Leon Hulstroem" <LeonSPAMME@fourwinds.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Skal vi bevæge os ind i software som kan genkende materialers resonans og
> lyd design eller taler vi "bare" rent design/konstruktion/udseende

jeg tænkte sådan rent design/konstruktion ..det kunne også være et
standse/sprøjte værktøj eller et lejehus til en maskine eller noget til
en landbrugsmaskine / græsslåmaskine / bil /have-redskab o.s.v

> [...]
> Skal det være træ eller plastik
> Skal det være kvalitet eller vælte ud af sprøjtemaskinenerne i kina.

det skal nok være den gyldne mellemvej og ikke nogle specielle krav ...

plastic ville være en god ting at tage med da det jo kræver noget af
konstruktøren /desingerne
men vi skal nok ikke sætte tingene helt på spidsen med hensyn til de meget
speciele ting du nævner da
og det var mere sådan en hurtig gemmengang af processen og i de store træk
fra ide til færdig prudukt
og det skulle jo også gerne kunne fremstilles i pruduktionen,, og de faser
det indebære ..og uden at man i pruduktionen ..siger .(en masse grimme
ord ) at dem på tegnestuen ikke har et hak begreb om
hvad det er de sidder laver ,,og kun kan sidde og slå nogle streger på en
skærm der er zommet op 10 gange

med hensyn til matrialer skal vi holde os til plast og metal sådan
gennerelt for ikke at ryge helt ud i pillitesserne ..men et par andre gør
vel ikke noget at få med

mvh gk