Fra router til tlf.-stik?
Fra : Pipeline

Dato : 05-07-06 01:39

Jeg modtager snart min router fra Fullrate, og skal til at have fastnet-tlf.
igen.
Jeg har en 5-6 tlf. stik i lejligheden som jeg godt kunne tænke mig at få
til at virke med Fullrate løsningen. Kan jeg koble tlf.-udgangen fra
routeren direkte til det nærmeste tlf.-stik i væggen, og på den måde få
fungerende stik i hele lejligheden?
Eller kan det skabe nogen form for problemer?

MVH
Pipeline

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 05-07-06 07:25

"Pipeline" <000000ng3@odeu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fungerende stik i hele lejligheden?
> Eller kan det skabe nogen form for problemer?

Ja, formentlig er de 5-6 stik koblet på ledningen til centralen, som jo
bærer ADSL-signalet.. Hvor skal du tilkoble routeren?

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - outdated og trist

Fra : Kent Glerup

Dato : 05-07-06 10:54

On Wed, 5 Jul 2006 02:38:46 +0200, "Pipeline" <000000ng3@odeu.dk>
wrote:

> [...]
>fungerende stik i hele lejligheden?
>Eller kan det skabe nogen form for problemer?

Det vil næsten med sikkerhed gi' problemer..
Hvis der tidligere har været lagt analog telefon ind fra TDC, står
stikkene formentlig lige nu med hvilespænding (ca. 50V) på. Så er det
ikke nogen god idé at lave det på den måde!

HVIS det skal laves, skal du ha' forbindelsen ud til TDC afbrudt.
Afhængig af installationen gøres dette enten ved det første stik,
eller ved en fordeler i lejligheden/bygningen.

Bemærk venligst at det muligvis er TDC's installation du i så fald
piller i! Af samme årsag er det aldeles på eget ansvar!

/Kent Glerup

Fra : Pipeline

Dato : 05-07-06 11:32

Takker for svarene.
Jeg har et netstik siddende ved siden af et af tlf.-stikkene, men jeg aner
ikke om det har en seperat linie, eller om det bruger den oprindelige tlf.-
linie. Så jeg tror jeg smutter ud og køber et par trådløse telefoner i
stedet for

MVH
Pipeline

Fra : Børge Larsen

Dato : 07-07-06 21:21

> [...]
>
> MVH
> Pipeline
>Kig i manuaalen der følger med, så er du meget klogere.

Børge

Fra : Pipeline

Dato : 10-07-06 23:56

"Børge Larsen" <bl-dk@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
>Kig i manuaalen der følger med, så er du meget klogere.

Det blev jeg ikke klogere af, der står ikke noget om det.
Til gengæld fandt jeg dette på Fullrate's side
http://www.fullrate.dk/produkter/faq_telefoni.php :

"Spørgsmål:
Kan jeg tilslutte flere telefoner til min forbindelse samtidig?
Svar:
Routeren leveres med to indbyggede fysiske telefonstik. Hvis der kun
bestilles en enkel telefonlinje, skal der tilsluttes en telefon på det
første telefonstik (Phone 1). Man kan også fordele dette udtag rundt til den
interne kabling hvorved flere telefoner kan tilsluttes samtidigt."

Jeg har spurgt rundt omkring, og flere mener at linien skal klippes ved det
første tlf.-stik.
Så forviringen er total?!
Jeg prøver at kontakte Fullrate.
MVH og tak for hjælpen
Pipeline

Fra : Per Rønne

Dato : 04-10-06 08:10

> [...]

> interne kabling hvorved flere telefoner kan tilsluttes samtidigt."
>
> Jeg har spurgt rundt omkring, og flere mener at linien skal klippes ved det

Har du kun et telefonnummer kan du kun bruge det første telefonstik
[phone 1]. Du fordeler så bare kablet rundt i huset til de telefoner, du
har.

FullRate siger at stikket kun er beregnet til op til tre telefoner; det
virker dog på flere.

PS. Man kan få delestik til telefonkabler. Stik med tre RJ11-hunstik som
man så kan sætte tre kabler på. Og er der indlagt gammeldags telefonstik
i huset eller lejligheden, to eller flere, slutter man også bare det
ledningsnet på.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-07-06 00:42

"Pipeline" <000000ng3@odeu.dk> wrote in message
> [...]
> ikke om det har en seperat linie, eller om det bruger den oprindelige
> tlf.- linie. Så jeg tror jeg smutter ud og køber et par trådløse telefoner

Husk at købe dem med seperet lader og base. Så kan du placere base(erne)n
ved routeren, og så have telefoner der hvor du havde de andre...