Ny tråd...
Fra : Peter Andersen

Dato : 02-07-06 23:12

Nu er det vist på tide med en ny tråd, eller??

Jeg har spillet D&D og AD&D i mange år, men nu bliver det ikke til så meget
mere, da den mangeårige gruppe efterhånden er opløst.

Hvordan kan jeg som 'pensioneret' spiller fortsætte med at dyrke min
interesse, på et 'nedsat' niveau?
Jeg ved der er PC/XBOX/? spil, der er Tolkien bøgerne, og der er WotC
noveller, men er der andre gode forslag?
Har nettet evt. noget at byde på?

--
____________________
Peter Andersen

Fra : Torben Ægidius Mogen~

Dato : 03-07-06 13:40

"Peter Andersen" <peter@gwaphia.pd> writes:

> [...]
> Jeg ved der er PC/XBOX/? spil, der er Tolkien bøgerne, og der er WotC
> noveller, men er der andre gode forslag?

Det brude ikke være umuligt at finde andre at spille med, lidt
afhængig af hvor i landet du bor, og hvor langt du vil rejse for at
spille.

Computerspil, hvadenten de er online multispillerspil eller
enkeltspillerspil giver ikke helt samme oplevelse som rollespil
omkring et bord (de er som regel ret ensidigt fokuseret på kamp og
sejt magisk udstyr), men de kan da være meget sjove. Udover de store
og dyre onlinerollespil (som World of Warcraft), findes også spil, som
man kan spille gratis, f.eks. Runescape (http://www.runescape.com/).
Ikke så flot 3D grafik som de andre, men klart billigere i drift.

Jeg har også haft fornøjelse af at læse spilbøger, selv om jeg aldrig
får spillet de fleste.

Og hvad angår skønlitterære bøger, så er der tonsvis af bøger, der er
sat i forskellige D&D-verdener (f.eks. Forgotten Realms) og endnu
flere fantasybøger, som ikke er forbundet med specifikke rollespil,
selv om mange af dem klart har rod i D&D-generationen. For begge
gælder, at de er af svingende kvalitet, så gå efter anmeldelserne.

Torben

Fra : Mads Jakobsen

Dato : 06-07-06 18:55

Mit råd: søg ikke bøger, film og computerspil som er "ligesom rollespil".
Søg bøger film og computerspil som er gode i sig selv.

Om play by chat ved jeg ikke så meget, andet end at det findes, selvfølgelig
mest på engelsk.

Ellers kunne du jo bruge nettet til at søge efter en ny gruppe.

Hilsen Mads

Fra : Jesper Clemmensen

Dato : 16-07-06 23:21

Hej..

Hvad med at bruge din opsamlede erfaring og lave dit eget regelsystem
eller scenarier til andre rollespillere?

Du kan måske endda opbygge en hjemmeside til dit rollespil for at gøre
det mere udbredt og den slags. Måske skulle du vælge en bestemt
målgruppe, som f.eks. unge som gerne vil kunne spille rollespil selv,
men som mangler et godt og simpelt regelsystem på dansk. Jeg arbejder
med at spille rollespil med børn og unge mellem 10 og 18 og jeg ved, at
de kunne bruge et sådant rollespil.. :0) (..og jeg vil gerne hjælpe hvis
det er..)

Hvis du vil skrive scenarier kan de upload'es her: www.rpgarchive.com
selv om de nok skal skrives på engelsk..

Det var ting som jeg ville gøre, hvis jeg skulle dyrke min hobby på
"nedsat" tid.. :0) men nu hvor den er mit daglige arbejde, så vil jeg
koncentrere mig om den, på det plan..

Mvh Jesper

Fra : Torben Ægidius Mogen~

Dato : 17-07-06 17:24

Jesper Clemmensen <clemmensen@webspeed.dk> writes:

> [...]
> med at spille rollespil med børn og unge mellem 10 og 18 og jeg ved,
> at de kunne bruge et sådant rollespil.. :0) (..og jeg vil gerne hjælpe

Jeg har et udkast til et sådant system. Det er ikke helt færdigt, men
det grundlæggende er på plads. Hvis du er interesseret, kan jeg sende
dig en PDF fil med den nuværende version.

Torben