message queue, hvordan?
Fra : Morten Guldager

Dato : 28-06-06 06:50

Hejsa,

Nogen der har forslag til en fiks måde at implementere et 2-trådet
program med en "message queue" imellem?
Det er væsentligt at køen kan holde et par MB data, og at køen har
"forståelse" for at holde de enkelte pakker samlet.

Skidtet skal køre på en nogenlunde moderne linux maskine.

/Morten

Fra : Michael Zedeler

Dato : 28-06-06 07:53

Morten Guldager wrote:
> [...]
> "forståelse" for at holde de enkelte pakker samlet.
>
> Skidtet skal køre på en nogenlunde moderne linux maskine.

Prøv at kigge i man-siden perlipc, specielt sektionen "Bidirectional
Communication with Yourself".

Mvh. Michael.
I am less likely to answer usenet postings by anonymous authors.

Fra : Soren (News)

Dato : 28-06-06 09:18

Morten Guldager <Morten.Guldager@gmail.com> writes:

> [...]
> "forståelse" for at holde de enkelte pakker samlet.
>
> Skidtet skal køre på en nogenlunde moderne linux maskine.

Maaske du kan bruge Thread::Queue til noget ?
http://search.cpan.org/~nwclark/perl-5.8.8/lib/Thread/Queue.pm

Mvh,
Soren

Fra : YJ

Dato : 16-07-06 23:06

"Morten Guldager" <Morten.Guldager@gmail.com> wrote in message
> Hejsa,
>
> Nogen der har forslag til en fiks måde at implementere et 2-trådet
> program med en "message queue" imellem?

IBM's WebSphereMQ er gratis i klientversionen, men to klienter kan uden
videre tale sammen.

Den kører på både win og linux og har et fornuftigt Perl API.

Ovenstående har jeg fra en IBM sælger, så tag det med en gran salt.

Her er der et par eksempler (kender dem ikke):
WebSphere MQ Perl Code Samples
http://www.capitalware.biz/mq_code_perl_python.html

YJ