Løst hud
Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 18-06-06 21:07

Hej jeg er en knægt på 18 år, der har tabt ca. 20 kg over 2 år. Jeg er nu
ikke overvægtig, men har dog noget løst hud ved maven, som jeg gerne vil af
med. Dette er jo selvfølgelig for udseendets skyld, men jeg er jo ung og
forfængelig.
Hvad kan jeg gøre for at få det til at forsvinde? Jeg tager nogle
armbøjninger om dagen, men har ikke forstand på det.

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 18-06-06 21:38

Sren Kjeldsen wrote:

> [...]
> Hvad kan jeg gøre for at få det til at forsvinde? Jeg tager nogle
> armbøjninger om dagen, men har ikke forstand på det.

Enten vil det trække sig sammen af sig selv over tid, eller også er
eneste mulighed at få det fjernet kirurgisk, hvis det decideret hænger
og poser. Du kan tale med din læge om det.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 18-06-06 22:04

"Kevin Edelvang" <virker@ikke.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> mulighed at få det fjernet kirurgisk, hvis det decideret hænger og poser.

Min bror nævnte noget med at spise lever?

Fra : Carsten Riis

Dato : 19-06-06 06:29

Sren Kjeldsen skrev den 18-06-2006 23:03:
> "Kevin Edelvang" <virker@ikke.invalid> skrev i en meddelelse

> Min bror nævnte noget med at spise lever?

Spørg din bror, hvor han har hørt det fra!

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Hanne V. F.

Dato : 06-07-06 18:17

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Spørg din bror, hvor han har hørt det fra!

Ja, og det har han da fra det nu hedder de Danske Vægtkonsulenter!

Fra : Carsten Riis

Dato : 06-07-06 19:57

Hanne V. F. skrev den 06-07-2006 19:17:
> "Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja, og det har han da fra det nu hedder de Danske Vægtkonsulenter!

Det tænkte jeg nok.

Og så tænker jeg mit.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 12-07-06 01:18

> Det tænkte jeg nok.
>

> Og så tænker jeg mit.

Hold kæft, det er sguda umuligt at tabe sig :D
Så mange forskellige sider og vinkler indenfor det samme ønske, at det ene
udelukker det andet :P

Fra : Carsten Riis

Dato : 12-07-06 17:44

Sren Kjeldsen skrev den 12-07-2006 02:18:

> Hold kæft, det er sguda umuligt at tabe sig :D

Er det?

Start med tre spørgsmål:

Hvorfor vil du tabe dig?
fx helbred (forbyggende, helbredende/lindrende) , dagligdags gøremål
som er svære nu, mv.

Hvordan vil du tabe dig?
fx hvad vil/kan du lave om på? og hvad vil/kan du ikke lav om på?

Hvad vil du opnå med dit vægttab?
fx hvad er det for en realistisk drøm du forventer går i opfyldelse,
når du har opnået dit vægttab?

> Så mange forskellige sider og vinkler indenfor det samme ønske, at det ene
> udelukker det andet :P

Fortæl fortæl. og hvad siger din sunde fornuft?

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 13-07-06 00:23

> Fortæl fortæl. og hvad siger din sunde fornuft?

At jeg ved min egen metode tabte 25 kg og at eksperterne kan rende mig et
vist sted.

Fra : Carsten Riis

Dato : 14-07-06 22:34

Sren Kjeldsen skrev den 13-07-2006 01:22:

> At jeg ved min egen metode tabte 25 kg og at eksperterne kan rende mig et
> vist sted.

Hvad var/er //din egen metode// ?

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 15-07-06 12:00

> Hvad var/er //din egen metode// ?

En sund potion selvhad+motion+bedre kost med mere frugt og grønt

Dog har jeg perioder, hvor jeg synder en del, som så bliver straffet med
hårde motionsture.

Fra : Carsten Riis

Dato : 15-07-06 12:47

Sren Kjeldsen skrev den 15-07-2006 13:00:

> En sund potion selvhad+motion+bedre kost med mere frugt og grønt

Udover selvhadet, hvordan adskiller /din egen metode/ fra eksperternes
(her ser jeg lige bort fra slankekoncepter a la atkins, ddv o.lign.)?

> Dog har jeg perioder, hvor jeg synder en del, som så bliver straffet med
> hårde motionsture.

Hvordan virker den selvafstraffelse på længere sigt?

Jeg er virkelig blevet nysgerrig, da jeg aldrig har hørt om, at noget er
lykkedes med selvhad og afstraffelse.
Det lyder - umiddelbart - meget ubehagelig at hade og straffe sig selv ,
men jeg syntes det er interessant, at det lykkedes for dig.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 15-07-06 13:07

> Udover selvhadet, hvordan adskiller /din egen metode/ fra eksperternes
> (her ser jeg lige bort fra slankekoncepter a la atkins, ddv o.lign.)?

Måske prisen og motivationen....

> Det lyder - umiddelbart - meget ubehagelig at hade og straffe sig selv ,
> men jeg syntes det er interessant, at det lykkedes for dig.

Det hører vist mest til dk.videnskab.psykologi.

Børge
E-mail: brahbech(snabel-a)post8.tele.dk

Fra : Carsten Riis

Dato : 15-07-06 14:08

Boerge Rahbech Jensen skrev den 15-07-2006 14:06:
> "Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Måske prisen og motivationen....

Prisen? At følge de 8 kostråd og tippet om 30 minutters motion
(eller hvad der svarer til 30 minutter pr. dag). Hvad koster det?

disse råd kan du finde ved en nem googling (hvilket så kræver, at du har
en internetopkobling, men siden du skriver her så går jeg ud fra, at du
har en sådan i forvejen. )

Motivation vil jeg personlig ikke læne mig alt for meget op ad. Den har
det med at forsvinde og dukke op igen og forsvinde igen.
Hellere en omgang solid planlægning herunder bl.a.: afklaring af behov
og følelser, tilpasning af nærmiljøet og aktiviteter der understøtter
processen.

> Det hører vist mest til dk.videnskab.psykologi.

Ikke nødvendigvis.
Her er det jo en metode til at tabe sig på.

Hvis det passer Søren bedre at diskutere hvorledes selvhadet og
afstraffelsen har understøttet ham i vægttabsprocessen i
dk.videnskab.psykologi, så det da helt fint for mig.
Sam sagt: Jeg finder det interesant, at det lykkedes at tabe 25 kilo
ved brug af selvhad og afstraffelse.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 15-07-06 14:59

> Prisen? At følge de 8 kostråd og tippet om 30 minutters motion (eller
> hvad der svarer til 30 minutter pr. dag). Hvad koster det?

Netop. En professionel ernæringskonsulent koster nok noget mere.

> Motivation vil jeg personlig ikke læne mig alt for meget op ad. Den har
> det med at forsvinde og dukke op igen og forsvinde igen.

Enig, men generelt er motivationen større for at følge sine egne idéer end
råd fra f.eks. eksperter.

Fra : Carsten Riis

Dato : 15-07-06 22:14

Boerge Rahbech Jensen skrev den 15-07-2006 15:58:
> "Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Netop. En professionel ernæringskonsulent koster nok noget mere.

Igen: De 8 kostråd som Søren tilsyneladende har fundet "helt selv".
Dem kan du finde ret nemt ved en hurtig googling.

Det er fantastisk, hvis man har fundet ved eget benarbejde.
(jeg vil syntes, at det er rigtig nederen at finde ud af, at jeg har
opfundet hjulet og den type tallerken)

> Enig, men generelt er motivationen større for at følge sine egne idéer end
> råd fra f.eks. eksperter.

Det er så en dårlig ekspert, hvis vedkommende ikke kan rådgive, så den
der bliver rådgivet ikke kan omsætte rådene til noget i praksis.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 16-07-06 06:18

> Igen: De 8 kostråd som Søren tilsyneladende har fundet "helt selv". Dem
> kan du finde ret nemt ved en hurtig googling.

Det gjorde han måske også.

> Det er så en dårlig ekspert, hvis vedkommende ikke kan rådgive, så den der
> bliver rådgivet ikke kan omsætte rådene til noget i praksis.

Ikke nødvendigvis. Det kan også være den, der bliver rådgivet, der har en
ubevidst holdning om, at "sådan en ekspert skal ikke bestemme over mig."

Fra : Carsten Riis

Dato : 16-07-06 08:57

Boerge Rahbech Jensen skrev den 16-07-2006 07:18:
> [...]
> ubevidst holdning om, at "sådan en ekspert skal ikke bestemme over mig."

Det er så der eksperten bør "sælge" (underligt udtryk, men jeg kan finde
på noget bedre) sine budskaber på en måde, så den der rådgiver tror, at
det ham selv der finder på tingene.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 15-07-06 13:56

> Udover selvhadet, hvordan adskiller /din egen metode/ fra eksperternes
> (her ser jeg lige bort fra slankekoncepter a la atkins, ddv o.lign.)?

Jeg prøver ikke at vejlede andre i hvordan man taber sig, da det er noget,
man selv kan og skal finde ud af.

> Hvordan virker den selvafstraffelse på længere sigt?

Fint... Hvis man ikke lader det tage overhånd psykisk og fysisk.

> [...]
> Det lyder - umiddelbart - meget ubehagelig at hade og straffe sig selv ,
> men jeg syntes det er interessant, at det lykkedes for dig.

Nu sagde jeg en sund potion selvhad... Men det kan da være, at det var et
lidt for hårdt ordvalg. Selv-misbilligelse ville nok være bedre.
Jeg har visse aftener, hvor jeg spiser en del slik eller drikker øl,
hvorefter jeg dagen efter tager en ekstra hård løbetur eller cykeltur. Dette
har jeg det fint med, da jeg godt kan lide slik og godt kan lide øl engang
imellem.

Fra : Carsten Riis

Dato : 15-07-06 14:39

Sren Kjeldsen skrev den 15-07-2006 14:56:

> Jeg prøver ikke at vejlede andre i hvordan man taber sig, da det er noget,
> man selv kan og skal finde ud af.

Hvordan finder man ud af hvordan man taber sig. Når ingen har
undersøgt, skrevet eller fortalt om hvordan man taber sig.

Er der egentlig noget galt i at vide noget (her: om vægttab) og gerne
deler ud af sin viden og information?

> [...]
> har jeg det fint med, da jeg godt kan lide slik og godt kan lide øl engang

Aaaaaahhhh, nu forstår jeg bedre. Jeg takker mange gange for
forklaringen.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Peter Jespersen

Dato : 15-07-06 21:11

On Thu, 06 Jul 2006 20:56:36 +0200, Carsten Riis wrote:

<snip>

>Det tænkte jeg nok.
>
>Og så tænker jeg mit.

Kan du uddybe ??
Har ellers hørt en del godt om DDV

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #148303
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
!tagline

Fra : Sabina H.

Dato : 18-06-06 22:25

Sren Kjeldsen wrote:
> [...]
> Hvad kan jeg gøre for at få det til at forsvinde? Jeg tager nogle
> armbøjninger om dagen, men har ikke forstand på det.

hvis det er regulært løs hud, så kan det kun fjernes kirurgisk.... hvis det
er et tilbageværende lille fedtdepot, kan det være en ide at træne musklerne
under huden, for evt at stramme huden lidt ud igen og arbejde den sidste
smule fedt væk....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Giite Petersen

Dato : 15-07-06 10:53

"Sabina H." <sabina@websetter.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det er et tilbageværende lille fedtdepot, kan det være en ide at træne
> musklerne under huden, for evt at stramme huden lidt ud igen og arbejde

Man kan ikke punkttræne fedt væk! Men kan punkttræne muskler.
Derfor, hvis det er fedt, skal det slankes væk. Hvis det er slappe muskler,
virker det fint med
mavbøjninger.

Fra : Sabina H.

Dato : 17-07-06 07:34

Giite Petersen wrote:
> [...]
>
> Man kan ikke punkttræne fedt væk! Men kan punkttræne muskler.
> Derfor, hvis det er fedt, skal det slankes væk. Hvis det er slappe

er det ikke det jeg siger??

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på