Kan jeg se om min Nokia 6111 er låst??
Fra : Miss8500

Dato : 12-06-06 07:35

Hejsa

Er der en måde, hvor jeg kan se, om min Nokia 6111 er simlåst? Jeg tænker
mest på, om man kan taste en eller anden kode, og så få oplyst, om den er
simlåst.

Hilsen Miss8500

Fra : Henrik - 4230

Dato : 12-06-06 13:05

> [...]
> mest på, om man kan taste en eller anden kode, og så få oplyst, om den er

Hej

En måde vil være at indsætte et simkort fra et andet teleselskab.

Mvh
Henrik

Fra : Miss8500

Dato : 12-06-06 13:41

> En måde vil være at indsætte et simkort fra et andet teleselskab.
>
> Mvh
> Henrik

Ja, det er naturligvis sandt nok, men jeg har ikke andet end TDC simkort. Så
desværre. Er der andre måder??

Fra : Hatting

Dato : 15-06-06 19:59

Hejsa.

Her er de koder du skal bruge.. Håber det kan hjælpe dig

Sim-lås status
Hvor meget er låst på din Nokia telefon?
Tast #pw+1234567890+1# for Provider-Lock status
Tast #pw+1234567890+2# for Network-Lock status
Tast #pw+1234567890+3# for Provider(???)-Lock status
Tast #pw+1234567890+4# for SimCard-Lock status

Mvh Søren

448d0b2f$0$27584$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : Miss8500

Dato : 16-06-06 08:28

Desværre, den skriver "forkert kode" til dem alle sammen Så det er ikke
til nogen hjælp. Øv!

--
Hilsen Miss8500

Fra : Lars, 12unlock

Dato : 16-06-06 10:23

"Miss8500" <misskat@fjern-dette-tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Desværre, den skriver "forkert kode" til dem alle sammen Så det er
> ikke til nogen hjælp. Øv!
>
> --

Og nu har du brugt de 4 af de 5 forsøg du har til rådighed til indtastning
af kode, det glemte Hatting at fortælle. Går ud fra at du skal kende udbyder
for at låse den op med kode vha. gratis koder. I dit sted ville jeg da bare
låne mig frem til andre simkort end dit eget, alle dine venner eller din
familie har vel en mobiltlf der ikke lige nøjagtigt bruger TDC .

--
Mvh. Lars, 12unlock

Fra : Miss8500

Dato : 16-06-06 11:53

"Lars, 12unlock" <info@12unlock.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> eller din familie har vel en mobiltlf der ikke lige nøjagtigt bruger TDC .

Ja det er da noget skidt. Men jeg tror ikke den er simlåst. Jeg købte den
ved TDC, og ville samtidigt skifte fra Telia Xpress til TDC MaxSMS, og dette
tager tid, så derfor låste de den op for mig, så jeg kunne bruge den med
Xpress til det kom til at virke med det nye abonnement.

Men efterfølgende har den været inde og blive opdateret hos TDC pga. lidt
softwaremæssige problemer, og jeg ville derfor så finde ud af, om den så på
samme tid er blevet låst igen. Man ved jo aldrig Men jeg tvivler.

Det er fordi jeg vil sælge den, derfor er det rart at vide, om den er låst
eller ej.

Den eneste måde at finde ud af det på, er at låne et simkort af en bekendt,
det har du ret i. Alle de der fusker-koder er utroværdige, jeg har også
tidligere spoleret en telefon ved brug af sådanne gratis koder.

--
Hilsen Miss8500

Fra : A - 6400

Dato : 16-06-06 12:53

Mit råd til dig: kontakt en unlocker, og betal det det koster - typisk 100,-
så er du ude over alt det bøvl....

/A

Fra : Hatting

Dato : 17-06-06 11:49

Du bruger KUN forsøg hvis du indtaster IME nummeret Lars.
Så det glemte Hatting ikke og fortælle noget om !!!!! :-/

Fra : Lars, 12unlock.dk

Dato : 18-06-06 22:28

> Du bruger KUN forsøg hvis du indtaster IME nummeret Lars.
> Så det glemte Hatting ikke og fortælle noget om !!!!! :-/

OK, det synes jeg lyder påfaldende, mener jeg har oplevet dette på Nokia,
den skriver endog også "forkert kode" ved denne indtastning, tricket er alm.
kendt helt tilbage til da DCT-3 modellerne blev introduceret for at tjekke
om tlf. var simlåst men giver ingen info om MCC+MNC (Netværks ID). Men jeg
beklager da hvis du føler jeg har gjort dig uret.

--

Mvh. Lars, 12unlock

Web: www.12unlock.dk
Mail: info@12unlock.dk