eCS install og boot på CompactFlash Car
Fra : Bent Nielsen

Dato : 07-06-06 21:43

Har nu leget med et ATA Harddiske : IDE TO dual CF Converter.
Efter nogen arbejde, lykkes det, at få eCS 1.2r til at kunne lave
bootmanger og partion på et Crucial 1GB CompactFlash Card
Filsystemet er HPFS
Der er brugt en IDECFCONV2 fra www.computer-parts.dk
Så nu skulle vejen været open for at kunne få fat i et lydløstsytem med
bundkort som LV-668-15 with AMD Geode NX 1500 processor.
Det er ikke sådan lige at få i buttikkerne, men arbejder på sagen.

Fra : Knud

Dato : 12-06-06 07:17

Hej Bent

Den der "IDE to dual CF converter" sørger den for at sprede write access ?
eller kører alt write access i ram ?

Grunden til at jeg spørger er at jeg har hørt om en sag hvor man på
lignende måde have en win2000 kørende på flash men der blev skrevet
samme sted på disken/flashkortet som der ved blev "slidt" rimelig hurtigt !

Knud

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 12-06-06 10:15

Knud <knud-ch.skrald@nypost.dk> writes:

> Den der "IDE to dual CF converter" sørger den for at sprede write access ?
> eller kører alt write access i ram ?

Det skal vel være filsystemet der sørger for dét. Der findes
forskelilge til Linux, men de er nok ikke porteret.
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Knud

Dato : 12-06-06 22:55

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Det skal vel være filsystemet der sørger for dét. Der findes
> forskelilge til Linux, men de er nok ikke porteret.

I det nævnte tilfælde var det en speciel driver der "skulle" sørge for det.

Jeg føler mig heller ikke tryg ved OS2/eCS(i denne sammenhæng) derfor
spørgsmålet.

Knud

Fra : Peter Jespersen

Dato : 04-07-06 20:30

On Wed, 07 Jun 2006 22:43:16 +0200, Bent Nielsen wrote:

> [...]
>bundkort som LV-668-15 with AMD Geode NX 1500 processor.
>Det er ikke sådan lige at få i buttikkerne, men arbejder på sagen..

Hmmm yder generelt som nehemiah - hvis den er billigere end en C7 løsning
er Geode ganske interessant.

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #148303
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
Walk through doors, don't crawl through Windows.

Fra : Bent Nielsen

Dato : 06-07-06 18:35

Peter Jespersen wrote:

> Hmmm yder generelt som nehemiah - hvis den er billigere end en C7 løsning
> er Geode ganske interessant.
Jeg har købt i England et vertion VL-668-12 som er en Geode 1250 CPU
som køre 667 Mhz.

jeg har en test af CPU i SYSBencH 0.9.5, men den kaqn du da få på mail
hvis der er behov for dette. da der linkes til min webserver

Fra : Peter Jespersen

Dato : 07-07-06 19:57

On Thu, 06 Jul 2006 19:35:18 +0200, Bent Nielsen wrote:

<snip>

> [...]
>
>jeg har en test af CPU i SYSBencH 0.9.5, men den kaqn du da få på mail
>hvis der er behov for dette. da der linkes til min webserver

Kanon, det testresultat kunne jeg godt tænke mig at se lidt på -

Selvom de nye C7/C7-M løsninger ser interessante ud koster de stadig
næsten det samme som de gamle C5.

Psychoceramics: The study of crackpots.