Beskatning af aktier udbytte
Fra : nguyen

Dato : 04-05-06 07:24

Hejsa

Min bank har beskattet mig med 28% i aktier udbytte. Er det normal procedure
at banken tilbage holder det 28% til skat ved udbetaling af aktier udbytte?
Jeg har altid troet at man får det fuld beløb i aktier udbytte til
udbetaling. Også må man selv løse problem med skattevæsnet.

Mvh.
Nguyen

Fra : LarsJ

Dato : 04-05-06 12:27

nguyen skrev:
> Hejsa
>
> Min bank har beskattet mig med 28% i aktier udbytte. Er det normal procedure
> at banken tilbage holder det 28% til skat ved udbetaling af aktier udbytte?

Ja, det er normalt - selv om det altså ikke er banken, der trækker skatten

Fra : John

Dato : 05-05-06 14:04

> Ja, det er normalt - selv om det altså ikke er banken, der trækker skatten

Var det ikke tidligere således, at man kun blev beskattet én gang om året?
Hvis banken/staten trækker 28% hver gang, så er der ikke så megen idé i at
lave en masse små handler, da man bliver beskattet relativt højt. Tidligere
kunne man vel investere sin fortjeneste og så afregne skatten senere?

Fra : Jens Åge Holm

Dato : 05-05-06 16:05

On Fri, 05 May 2006 16:03:53 +0200, John wrote:

> [...]
> lave en masse små handler, da man bliver beskattet relativt højt. Tidligere
> kunne man vel investere sin fortjeneste og så afregne skatten senere?

Hej

Det er udbytte der tales om - det kommer jo kun en gang i året...

--
JÅH

Fra : TJM

Dato : 05-05-06 19:32

> Hej
>
> Det er udbytte der tales om - det kommer jo kun en gang i året...
>
> --
> JÅH

Der er nu firmaer der udbetaler flere gange om året.

Microsoft udbetaler eksempelvis hvert kvartal omkring 8 cent pr aktie

/TJM

Fra : D.Hansen

Dato : 05-05-06 15:50

"LarsJ" <jubija@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> nguyen skrev:
>
> Ja, det er normalt - selv om det altså ikke er banken, der trækker skatten

Korrekt det er et lovkrav at selskabet skal tilbageholde 28% i udbytteskat,
som selskabet så skal indbetale til Skat min. den 10. måneden efter
vedtagelsen.

D.Hansen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-05-06 12:27

Den 04-05-06 08.23 skrev nguyen følgende:

> Min bank har beskattet mig med 28% i aktier udbytte. Er det normal procedure

Ja. Jeg er sikker på, at det er et lovkrav.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få hjælp til at bruge de gratis anti-spywareprogrammer Ad-Aware, Spybot

Fra : nguyen

Dato : 08-05-06 07:43

Mange tak for svaret.

Det er først i år jeg har købt aktier. Før kunne jeg ikke frigøre formuen,
da det var bundet i huset.

Mvh.
Nguyen