Udendørs stald
Fra : Jan B.

Dato : 05-05-06 19:11

Vi har lige købt en ejendom uden egentlige udhuse/staldbygninger men med 2
tdr land. Vi overvejer, hvordan vi skal finde ud af det med en stald til 2
heste. I den forbindelse er vi stødt på udendørs stalde som begreb, men
trods nogen søgen på nettet er der stadig en del spørgsmål, som er
ubesvaret:

Er de beregnet til helårsbrug (hestene er Oldenborger + pony) ?

Hvordan med gulv/sokkel/afløb ?

Trives hestene ?

Hvad koster mon sådan en stald til 2 heste plus plads til
foder/strøelse/sadeltøj ?

Nogen leverandører, som I har gode erfaringer med (selvbyg/medbyg/fuld
levering) ?

Vh/Jan

Fra : Anet

Dato : 06-05-06 13:07

"Jan B." <ajbigbenzon@email.dk (fjern big)> skrev i en meddelelse
> [...]
> foder/strøelse/sadeltøj ?
>
> Nogen leverandører, som I har gode erfaringer med (selvbyg/medbyg/fuld

Hejsa

Jeg kan svare på en lille bitte del af dine spørgsmål. Vi har 2 islændere og
min datter har en ox-araber. Vores islændere går i en 3 sidet løsdrift hele
året. Vores araber ville ikke ind om natten og har derfor fået lov at gå i
løsdrift i vinter med islænderne. Han har gået uden dækken og aldrig har han
været så sund som i år. Det koster bare en del ekstra i foder til ham, men
han trives fint med det. Han satte pels efter det.

--
Hilsen
Annette

Fra : Trien

Dato : 26-05-06 21:22

Hejsa!

Jeg har også med stor tilfredshed haft både plagen (holstener/oldeborg) og
araber i løsdrift, og dyrerne trives med det. Koster lidt ekstra på
foderfronten, men det er en ringe pris for at de trives. Begge satte pels
efter at de gik ude.
Her er der ikke som sådan bund, men en hulens masse halm som bliver muget og
fornyet en gang om ugen, det holder på varmen.

Du kan gå ind på cheval-liberte.dk og se deres forslag til løsdrift læskure
eller direkte stald. Vi kar kopieret box chalet, den koster omkring 18.000
hos dem

Venlig hilsen

Trine Carlsen