Vallakkisering
Fra : HSH

Dato : 01-05-06 19:51

Hejsa..
Er der nogen herinde der kan fortælle mig ca, hvor meget det cirka koster at
få kastereret sin hingst? Han står i sønderjyllandsområdet hvis det har
noget at sige.. Og er 8 mdr en okay alder at kastrere ham i?

MvH
HSH

Fra : lizb

Dato : 01-05-06 20:47

Mellem 1000,- og 1500,-. Hvis det var mig vil jeg vente lidt med at
kastrere ham - han kan ikke gøre noget alligevel i den alder Tror jeg
nok!!!

Hilsen Liz

Fra : HSH

Dato : 07-05-06 09:49

Subject: Re: Vallakkisering

> Mellem 1000,- og 1500,-. Hvis det var mig vil jeg vente lidt med at
> kastrere ham - han kan ikke gøre noget alligevel i den alder Tror jeg
> nok!!!
>
> Hilsen Liz

Jeg ved ikke om han kan bedække endnu, det er heller ikke så væsentligt, men
han forsøger på det, og han er íkke til at styre når der er en hingstegal
hoppe i nærheden.. Og han har også bedækningsadfærd over for menneskerne han
omgås, og da der er rigtig mange "ikke hestevandte" børn der kommer forbi
hvor han står er jeg lidt bange for at han skal skade nogen..
Så hvis det ikke har nogen større skadeligt virkning på ham vil jeg gerne
have den adfærd "ud af hovedet" på ham..
Hvis det ikke er dyrere burde jeg også kunne klare det økonomisk..

Så tak for svaret :)

MvH
HSH

Fra : Trold

Dato : 07-05-06 10:34

On Sun, 7 May 2006 10:49:17 +0200, "HSH" <hs@hornstrup.com> wrote:
<snip>

> [...]
>have den adfærd "ud af hovedet" på ham..
>Hvis det ikke er dyrere burde jeg også kunne klare det økonomisk..

Jeg ville nok vente med at få det gjort til hen på efteråret, hvor
insekterne ikke kan gå i såret.

Har en veninde, som har en 8 mdrs som dr.dyr netop har anbefalet at
vente med at kasterere til august/september, og han er ikke hingstet
eller noget i den stil.
--
Knus,

Trolden

Fra : HSH

Dato : 09-05-06 22:17

Men ham her er jo netop et problem og han har meget hingste adfærd..
Kan man ikke afhjælpe det med fluerne på en eller anden måde??

Fra : Trold

Dato : 10-05-06 08:38

On Tue, 9 May 2006 23:16:56 +0200, "HSH" <hs@hornstrup.com> wrote:

>Men ham her er jo netop et problem og han har meget hingste adfærd..
>Kan man ikke afhjælpe det med fluerne på en eller anden måde??

Er du ikke sød at svare nedenunder det du kommenterer på - det er ikke
så slemt i et kort indlæg som dette, men så snart de bliver lidt
længere, bliver det meget forvirrende at finde rundt i.

Hvad med at spørge dr.dyr? Begrundelsen for beskeden til min veninde
var netop at så er der færre fluer.

Det er svært at gøre noget ved insekterne - for han skal også helst ud
og bevæge sig og man sprøjter jo ikke lige åbne sår med "gå-væk-flue"

--
Knus,

Heidi

Fra : Rex

Dato : 02-06-06 16:01

Det er jo slet ikke sikkert hans sten er faldet ned endnu, hvilket de jo
skal være før man kan kasterere... Jeg ville helt sikkert sætte ham sammen
med nogle andre hingste eller valakker, da det i sig selv sikkert vil dæmpe
hans adfærd lidt... - Og så vente med at kasterere til efteråret..
At han sikkert ikke kan noget når han bedækker... Tja, det er ingen garanti
selv om han hun er 8 mdr. Jeg kender en hoppe der blev bedækket af en hingst
på 9 mdr... Der er kommet føl efter ham...

Hilsen Camilla

Fra : HSH

Dato : 02-06-06 21:43

Tja.. Hans sten ER faldet ned.. helt ned.. ned i skraldespanden..
Ej, de har været nede i pungen et par måneder..
Der var ingen der svarede på det jeg egentligt spurgte om, om han var gammel
nok til det..
så jeg ringede til dyrlægen og de mente at nu var så godt som et hvert andet
tidspunkt så han var der i går...
Han går sammen med sin mor og der er ikke andre heste, så den mulighed har
jeg slet ikke haft...
han er jo også 9 mdr nu, er ved at være en månedstid siden jeg startede
tråden... og han springer op på hoppen og han har skadet hende ved det,
derfor valgte vi at han skulle kastreres...