Hvordan stopper jeg?
Fra : Tor Valen

Dato : 24-05-06 20:07

Hej
Er der nogen der ved hvordan man stopper eksekveringen af f.eks en
while-løkke fra en knap. Jeg har prøvet følgende model, men den virker ikke.

Private Sub loekke_procedure()
CarryOn = True
j = 1
While j < 500000 and CarryOn
xxxxxxxxxx
j = j + 1
Wend
End Sub

Private Sub Command1_Click()
CarryOn = False
End Sub

Når jeg kalder loekke_proceduren, så blir den i løkken indtil den er færdig.
Formularen er låst, og det hjælper ikke at klikke på Comand1-knappen.

Hvordan gør man det?

Mvh. Tor

Fra : Gert Krabsen

Dato : 24-05-06 20:31

Tor Valen wrote:
> [...]
> Formularen er låst, og det hjælper ikke at klikke på Comand1-knappen.

Exit do ?

Jeg ville nok flytte den ene betingelse ind i løkken

If carryOn=False then
Exit do
end if

Og det kræver nok også, at der i løkken er en doevents, der giver andre
kommandoer lov til at blive udført..

mvh
Krabsen

Fra : Tor Valen

Dato : 24-05-06 20:49

Takker.
Det var nok at putte en doevents ind i løkken, så funkede det.
Mvh.Tor

Fra : preben nielsen

Dato : 26-05-06 15:54

"Tor Valen" <torvalen@FJERNprivat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er der nogen der ved hvordan man stopper eksekveringen af f.eks
> en while-løkke fra en knap. Jeg har prøvet følgende model, men

Dine 2 CarryOn variabler er 2 helt forskellige variabler - ellers
ville det virke.

Skriv 'Option explicit' aller øverst i dit modul og se

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk