Placering af skærmbillede når der bruges f~
Fra : Michael Salomonsen

Dato : 15-05-06 12:06

Hej gruppe

Jeg har et program som skal køre på en maskine der kører med
skrivebord fordelt over flere skærme - hvordan får jeg brugeren til at
vælge hvilken skærm programmet skal starte på (selvom ikonet er på en
anden skærm starter programmet altid i "venstre side")

-Michael

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 15-05-06 12:32

I news:h0og62923mk7jkksi6jh0paaq1bbbdr1j0@4ax.com,
skrev Michael Salomonsen <michaels@fjernmigmulticom.dk>:
> [...]
> vælge hvilken skærm programmet skal starte på (selvom ikonet er på en
> anden skærm starter programmet altid i "venstre side")

Prøv f.eks. at sætte formens .Left til "skærmbredde gange den skærm du vil
starte på-1" - f.eks.
Form1.Left = 1024
- hvis du ikke kender brugerens skærmopløsning, er det jo lidt mere tricky.

Jeg har selv lavet en app over fire skærme, men da kendte jeg slutbrugerens
opløsning.
En mulighed er jo at spørge efter skræmopløsning enten i kode eller direkte
til brugeren - men hvis du bruger kode, skal du være opmærksom på, at
Windows behandler flere skærme forskelligt. Nogle gange vil den returnere
bredden på én skærm, andre gange på hele den samlede bredde. Prøv dig frem.

Jens Vestergaard (mailadr i dette indlæg er ikke gyldig!)
Døgnets jernbanenyheder: www.railsoft.dk/medier.asp