Kørsel af program script
Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 05-05-06 05:59

hej

Jeg skal inde fra VB6 køre et script, uden at programmet holder hånd i hanke
med den. altså programmet skal bare " sparke " til et script.

kan det lade sig gøre..

--
mvh.
Jan Damkjær Dahl

Fra : Gert Krabsen

Dato : 05-05-06 06:51

Jan Damkjær Dahl wrote:
> hej
>
> Jeg skal inde fra VB6 køre et script, uden at programmet holder hånd i hanke
> med den. altså programmet skal bare " sparke " til et script.
>
> kan det lade sig gøre..

Hvad mener du med 'et script'?

mvh
Krabsen

Fra : Jan Damkjær

Dato : 05-05-06 07:06

> Hvad mener du med 'et script'?

Det kan være et VB script, et program elelr bat fil.

Programmet skal bare skubbe til filen, som om jeg selv gjorde det med et
dobbeltklik.

Fra : Gert Krabsen

Dato : 05-05-06 07:41

Jan Damkjær wrote:

> Det kan være et VB script, et program elelr bat fil.
>
> Programmet skal bare skubbe til filen, som om jeg selv gjorde det med et
> dobbeltklik.

Kik på kommandoen 'shell'

/Krabsen

Fra : Jan Damkjær

Dato : 05-05-06 08:25

> Kik på kommandoen 'shell'

Ja men den indlejrer script stien i vb programmet, så det script det bliver
sparket til tror den starter hvor VB programmet ligger. Og det er ikke
hensigten.

Fra : Gert Krabsen

Dato : 05-05-06 08:43

Jan Damkjær wrote:

> Ja men den indlejrer script stien i vb programmet, så det script det bliver
> sparket til tror den starter hvor VB programmet ligger. Og det er ikke
> hensigten.

Ahva??

Du bestemmer da selv stien til det program, du starter?

Svar = shell("C:\enellerandensti\etellerandetprogram",1)

/Krabsen

Fra : Jan Damkjær

Dato : 05-05-06 09:26

> Ahva??
>
> Du bestemmer da selv stien til det program, du starter?
>
> Svar = shell("C:\enellerandensti\etellerandetprogram",1)

Ja det er rigtigt, men ....

hvis jeg starter et script f.eks. c:\scripts\test.vbs fra programmet som
ligger c:\programmer\vb", så vil det script jeg starter tro den starter
hvor programmet ligger, C:\programmer\vb og ikke der hvor den faktisk ligger
C:\scripts\. Den indlejrer scriptet så den bliver relativ i forhold til
programmet og ikke i forhold til scriptet selv, som hvis man dobbeltklikkede
på den.

Prog at lave et vb script med dette, og klad den fra et vb program med
shell.

msgbox ScriptPath

Function ScriptPath
Dim WshShell
Set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
ScriptPath = WshShell.CurrentDirectory
End Function

Fra : Gert Krabsen

Dato : 05-05-06 09:38

Jan Damkjær wrote:

> [...]
> programmet og ikke i forhold til scriptet selv, som hvis man dobbeltklikkede

Hm. Det kan der jo sikkert være noget om (har ikke selv haft problemet.)

Nu kender jeg jo ikke dit aktuelle problem, så om mine forslag til
work-arounds kan bruges, ved jeg ikke - jeg her heller ikke testet dem

...indbyg i det kaldte script, at det skal registre sin egen sti - altså
a'la' VB's app.path

...lav en genvej til det kaldte script på skrivebordet - og kald så den
fra VB. På genvejen kan du jo angive, hvilket bibliotek den skal starte i.

mvh
Krabsen

Fra : Jan Damkjær

Dato : 05-05-06 12:18

> ..indbyg i det kaldte script, at det skal registre sin egen sti - altså
> a'la' VB's app.path

Det er det jeg gør i mine scripts

> ..lav en genvej til det kaldte script på skrivebordet - og kald så den fra
> VB. På genvejen kan du jo angive, hvilket bibliotek den skal starte i.

Fandt ud af at jeg kunne gøre det samme med Shell i VB6

så det er bare i orden

Fra : Gert Krabsen

Dato : 05-05-06 13:19

Jan Damkjær wrote:

> Fandt ud af at jeg kunne gøre det samme med Shell i VB6

Det vidste jeg til gengæld ikke - og det fremgår ikke af Help - har du
en syntaks, du kan vise mig?