Er du trist og modløs?
Fra : Melanie

Dato : 28-04-06 15:23

Er du trist og modløs?

Så er det måske en depression!

Har du en depression eller kender du en der har?

Hvad får jeg ud af at komme i depressionsforeningens

lokalgruppe Bornholm?

Du får mulighed for at snakke med ligesindede om din depression. Meget ofte
er det meget indforstået snak, da vi alle har det næstens ens. Vi støtter
hinanden og vi har selvfølgelig tavshedspligt.

Der er også en gruppe for pårørende til en med depression!

Pårørende gruppen mødes den 4. mandag i hver måned. Tid og sted er det samme
som depressionsforeningen. De pårørende har også stor glæde af at mødes med
nogle i samme situation. Vi støtter hinanden og snakker om de
problemstillinger vi som pårørende møder. Vi har selvfølgelig også
tavshedspligt.

Du er ikke den eneste der har en depression!

Hvordan kontakter du os?

Inge Thyge er gruppeformand og kan kontaktes på tlf.: 56 91 24 13

og mobil 51 32 01 37.

Hvor og hvornår mødes vi i depressionsforeningens

lokalgruppe Bornholm?

Vi mødes hver 2. og 4. mandag i hver måned kl. 19- 22 i Metodistkirken,
(Zionskirken) Østergade 16, 3700 Rønne.

Vil du vide mere om depressionsforeningen eller kontakte os?

www.depressionsforeningen.dk

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 28-04-06 16:20

Ja, jeg er trist og modløs, og lider sandsynligvis af en depression.

Nej, jeg har ikke lyst til at mødes med ligesindede for at snakke om min
mulige depression. For mig indebærer det en mulighed for, at jeg hører om
grunde til at være deprimeret, som jeg ikke selv havde tænkt på. Det synes
jeg ikke, jeg har brug for. Yderligere synes jeg ikke, der er meget, der er
mere deprimerende end høre om andre menneskers angst, depressioner og
(andre) dårligdomme.

Børge

Fra : sunsite

Dato : 02-05-06 14:36

Delt sorg er halv sorg. Delt glæde er dobbelt glæde.

P.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 02-05-06 15:00

"sunsite" <ingenspamtilmigtakpstrom@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Delt sorg er halv sorg. Delt glæde er dobbelt glæde.

Tja, men sorg + glæde = ?

Yderligere kan man jo ikke dele en sorg, man har lagt bag sig. Derfor er det
vanskeligt at lægge sorgen bag sig, når man er medlem af en gruppe, der
mødes for at dele sorg. Yderligere er der en risiko for, at man bliver
opmærksom på flere ting, som man burde være ked af, vred over etc., hvorved
man yderligere kan blive ked af, man ikke var opmærksom på det. Det har jeg
oplevet flere gange.

Med venlig hilsen
Børge