NU skal der tabes kg! Føljeton...
Fra : Peter S.

Dato : 30-04-06 22:05

Jeg starter på slankekur imorgen d. 1.maj. Hvis nogen af jer er interesseret
i at følge mit forhåbentlige vægttab, så kan I følge tråden her. Jeg skriver
1 gang om ugen.

Jeg er 36 år, sund og rask* pånær overvægten og en deraf opstået obstruktiv
søvnapnø. 180 cm høj og vejer 106,8 kg. Jeg har vel et BMI på lidt over 30.
Min normalvægt vil være omkring 78-85 kg som jeg har vejet for nogle år
tilbage. Min livvidde har jeg målt på min egen måde, og siger 121 cm rundt
om maven ved navlen (altså ikke bukselivvidde). Det meste af fedtet sidder i
mave- overkrop- og hals-/ansigt-regionen.

Jeg forventer at tabe omkring 2 kg om ugen, men nu må vi se hvordan det går.
Planen hedder Nupo seks gange om dagen. Derudover vand og te og muligvis et
stykke rugbrød og et æble for at holde lidt gang i maven. Ellers vil jeg
forsøge at leve af Nupo de næste par måneder.

Folk er jo forskellige, og hvad der virker for dig virker måske ikke for
mig. Jeg er til store vægttab hurtigt, ellers mister jeg tålmodigheden og
lysten. Kilo'ene skal rasle af og livvidden skal skrumpe hurtigt. Det er i
hvert fald målsætningen. Og motivationen (ud over at komme til at se normal
ud igen, og kunne bukke sig ned og snørre mine sko igen osv.), så har banken
i fredags sagt ja til at jeg kan købe en ny Mercedes til sommer Så here
we go!

Hilsen Peter

* Kolesteroltal og blodsukker er fint.

PS: Jeg spiser pt. rimelig sundt og varieret, men det taber jeg mig ikke af.
Men jeg tager heller ikke på af det. Så jeg er fortrøstningsfuld mht. mine
madvaner NÅR jeg har tabt mig. Derudover er planen at dyrke ½ times motion
hver dag efter jeg har tabt mig. Jeg tror ikke jeg orker det sålænge jeg kun
lever af Nupo desværre.

Fra : M. Andersen

Dato : 01-05-06 06:27

"Peter S." <sorrynomail@> skrev i en meddelelse
> [...]
> mine madvaner NÅR jeg har tabt mig. Derudover er planen at dyrke ½ times
> motion hver dag efter jeg har tabt mig. Jeg tror ikke jeg orker det

Hej Peter!

Jeg kan høre du har en plan!
Hvad er din plan for når kuren er ovre og du begynder at spise normalt igen
og derfor tager det tabte på?

Mange hilsner

Mette

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 01-05-06 06:36

"M. Andersen" <ikke@taleom.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er din plan for når kuren er ovre og du begynder at spise normalt
> igen og derfor tager det tabte på?

Hvordan ved du, at Peter vil tage det tabte på igen, når han begynder af
spise normalt igen?

Peter skriver, at han spiser sundt og ikke tager på af det han spise.
Han skriver også, at han vil begynder at motionere (en halv time om dagen),
når han har tabt sig.

Holder han den plan, er der al mulig grund til at tro, at han taber sig og
holder sin vægt bagefter.

Mvh. Lisbeth

Fra : Sabina H.

Dato : 01-05-06 07:14

Lisbeth Jacobsen wrote:
> [...]
> dagen), når han har tabt sig.
>
> Holder han den plan, er der al mulig grund til at tro, at han taber

det logiske vil være at hvis han går tilbage til sine madvaner 100% så VIL
han tage på.....
du skal jo huske på at hans nuværende kostvaner (som han jo ikke tager på
af) er indrettet til en krop på 106 kg... derfor bør madvanerne også
omlægges så de er tilpasset en krop på de ønskede ca 80 kg....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 01-05-06 13:31

"Sabina H." <sabina@websetter.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> af) er indrettet til en krop på 106 kg... derfor bør madvanerne også
> omlægges så de er tilpasset en krop på de ønskede ca 80 kg....

Men læg til, at han har planer om at motionere en halv time om dagen efter
vægttabet - og så går det sådan cirka lige op.

Mvh. Lisbeth

Fra : Peter S.

Dato : 07-05-06 23:17

Lisbeth Jacobsen wrote:
> Men læg til, at han har planer om at motionere en halv time om dagen
> efter vægttabet - og så går det sådan cirka lige op.

Ja, det satser jeg også på at det gør. Ellers må jeg regulere det hen ad
vejen.

/Peter

Fra : gusse

Dato : 01-05-06 18:34

Jeg ville jo nok bruge en anden metode. pulver er i min verden ikke
speciielt sund...

du siger du spiser sundt, men hvordan ser din kostplan ud ??

--

gusse
www.gusse.net

Fra : Peter S.

Dato : 07-05-06 23:21

gusse wrote:
> Jeg ville jo nok bruge en anden metode. pulver er i min verden ikke
> speciielt sund...
>
> du siger du spiser sundt, men hvordan ser din kostplan ud ??

Hejsa
Jeg orker ikke remse hele min tidligere kostplan op - så bliver jeg sikkert
også bare sulten! Men jeg har spist rimelig fornuftigt, og selv min bedre
halvdel som er nomalvægt har heller ikke taget på af den mad vi førhen har
spist. Min overvægt stammer tilbage fra en tid hvor jeg arbejdede om natten.
Jeg har spist "almindeligt" men ikke dyrket nogen form for motion. Det gør
jeg stadig ikke, for jeg har ikke energi til det, sålænge jeg kun får 6-800
kcal om dagen.

/Peter

Fra : Peter S.

Dato : 07-05-06 23:15

Peter S. wrote:
> Jeg starter på slankekur imorgen d. 1.maj. Hvis nogen af jer er
> interesseret i at følge mit forhåbentlige vægttab, så kan I følge
> tråden her. Jeg skriver 1 gang om ugen.

Som lovet rapporterer jeg tilbage efter den første uge "i helvede"!
Ja, det har været hårdt! Og jeg må tilstå, at efter 2 dage udelukkende med
pulver, så er jeg gået over til en lille smule fast føde som aftensmad. Så
holder det dyre Nupo-pulver jo også længere, da jeg ikke behøver at tage 6
portioner om dagen længere.

Så resultatet er blevet, at jeg tager 3-4 portioner pulver om dagen
(hovedsageligt fra morgen og frem til sidst på eftermiddagen), og spiser let
aftensmad - rugbrød, frugt, eller endda en hjemmelavet burger, dog kun med
sunde ingredienser. Der er dog også røget et par stykker chokolade
indenbords og op til 5-6 bolcher hver dag. Men sodavand har jeg holdt mig
fra. Jeg drak i snit ca. ½ liter Pepsi om dagen førhen, og nu er det kun
vand og vand-med-brus i.

Jeg har ifølge min digitalvægt fra OBH tabt 3,1 kg siden sidste søndag. Og
livvidden er blevet 3 cm mindre. Jeg har nået et niveau med pulver/fast føde
som jeg kan overholde, så jeg er forventningsfuld mht. de næste par måneder.
Det hårdeste har vist sig at være ændringen af mine dårlige vaner, hvor jeg
tidligere kunne gå og småspise i løbet af dagen - ja, i det hele taget bare
spise noget fast føde. Det er et stort savn at mangle noget at gumle på,
synes jeg. Måske skulle jeg købe mig en sut som erstatning...

Men jeg er blevet meget mere rolig nu, hvor jeg ikke får ret meget sukker.
Min krop og hjerne er meget mere afslappet, føler jeg. De 3-4 første dage
var ulidelig hårde, men nu føler jeg ikke længere nogen trang til søde
sager. Grunden til at jeg stadig spiser et bolche eller et lille stykke
chokolade, er rent mentalt. Jeg skal lige vænne mig til tanken om, ikke at
spise noget sukker overhovedet. Skørt, men sandt.

MVH Peter

Fra : M. Andersen

Dato : 09-05-06 06:13

> [...]
> chokolade, er rent mentalt. Jeg skal lige vænne mig til tanken om, ikke at
> spise noget sukker overhovedet. Skørt, men sandt.

Det er slet ikke skørt! Der går en måneds tid før din krop er helt
"sukkerfri" - og prøv så lige at smage en cola - FØJ, det er sødt!'
Jeg håber dine planer holder og at de gode resultater fortsætter.
Jeg ved at du planlægger at motionere efter din kur, men når du nu er opsat
på hurtige resultater, kunne du gøre dig selv den tjeneste at gå en rask tur
på 2 timer hver dag under kuren, så dine muskler bliver genopbygget -
muskler forbrænder mere energi end fedt og du vil derfor tabe dig hurtigere
hvis du dyrker en eller anden form for motion, end hvis du ikke gør. Drop
eventuelt Nupo til morgenmad, spis et godt, groft, grønt måltid der og gå så
en god lang tur

Mette

Fra : Ukendt

Dato : 15-05-06 13:34

M. Andersen wrote:
> Det er slet ikke skørt! Der går en måneds tid før din krop er helt
> "sukkerfri" - og prøv så lige at smage en cola - FØJ, det er sødt!'

Jeg fik en Pepsi i fredags for første gang i 18 dage. Nøøøøj den smagte godt
hehe Ja med isterninger og det hele. Det ER en gude-drik for mig, sorry.
Men det er sandt at kroppen ikke hungrer efter søde sager længere. Det er
sgu godt nok dejligt!

> [...]
> motion, end hvis du ikke gør. Drop eventuelt Nupo til morgenmad, spis
> et godt, groft, grønt måltid der og gå så en god lang tur

Lyder som en god idé med gåturene. Det gør jeg nu også så meget jeg kan,
især om aftenen inden "aftensmad"/pulver.
Jeg har forsøgt med et par små hjemmebagte boller til morgenmad, men de
skriger på smør og jordbærmarmelade, så det har jeg droppet. Nupo giver ikke
lyst til mad. Det gør mad derimod

MVH Peter

Fra : Sabina H.

Dato : 17-05-06 12:51

Pedro wrote:
> Jeg har forsøgt med et par små hjemmebagte boller til morgenmad, men
> de skriger på smør og jordbærmarmelade, så det har jeg droppet. Nupo
> giver ikke lyst til mad. Det gør mad derimod

har du prøvet at smide lidt lækkert fyld i bollerne mens du laver dejen?
det kan være rosiner eller andet fugtigt, der gør at bollerne ikke bliver
tørre....
du kan også lade dejen være lidt mere fugtig (altså mindre mel) sådan at de
bliver mere spænstige efter bagning, det gør dem knapt så kedelige....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Ukendt

Dato : 15-05-06 13:29

Peter S. wrote:
> Jeg starter på slankekur imorgen d. 1.maj. Hvis nogen af jer er
> interesseret i at følge mit forhåbentlige vægttab, så kan I følge
> tråden her. Jeg skriver 1 gang om ugen.

Som lovet...
Vægten siger nu 101,7 kg, men har desværre spist lidt mere end planen i den
forløbne uge. Men 5,1 kg på 20 dage er jeg udemærket tilfreds med. Jeg
glemte desværre at måle livvidde, men kan mærke at bukserne bliver løsere.
Stadig dyrker jeg ingen motion, det er kun kostændring indtil videre.
Min mave gik dog amok i forgårs efter indtagelse af en pizza, cola, lidt
chokolade og 5 små sodavands is. Men Paraghurt har hjulpet mig igennem det.
Ellers er der ikke så meget at berette. Er ved godt mod, så det skal nok gå
hehe. Jeg kan faktisk godt anbefale Nupo pulver - i hvert fald som
måltidserstatning. Det mætter utrolig godt og smager ganske udemærket, synes
jeg (jordbærvarianten).

MVH Pedro

Fra : Carsten Riis

Dato : 16-05-06 20:42

Pedro skrev den 15-05-2006 14:29:

> [...]
> hehe. Jeg kan faktisk godt anbefale Nupo pulver - i hvert fald som
> måltidserstatning. Det mætter utrolig godt og smager ganske udemærket, synes

Jeg kommer bare til at tænke på: Hvad så med livet efter nupopulveret?

mvh

carsten

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 25-05-06 11:19

Peter S. wrote:
> Jeg starter på slankekur imorgen d. 1.maj. Hvis nogen af jer er interesseret
> i at følge mit forhåbentlige vægttab, så kan I følge tråden her. Jeg skriver
> 1 gang om ugen.

Hvad skete der med uge 3?

Fra : Ukendt

Dato : 03-06-06 19:40

> [...]

> et stykke rugbrød og et æble for at holde lidt gang i maven. Ellers vil
> jeg forsøge at leve af Nupo de næste par måneder.

Hej Peter.
Jeg vejede 109.3 og er nu efter 4½ måned på ca. 91.
Jeg er også på NUPO, men kun til middag hvor sulten
og behovet er størst for mit vedkommende. En sjælden
gang tar jeg et brev om morgenen.
NUPO har i mit verdensbillede 2 egenskaber:
1) Det koster en del penge, og derfor vil man ikke ødelægge kuren ved at
synde !
2) Det gir' en mæthedsfornemmelse som er god og gør, din lyst er minimal.

Jeg drikker masser af kaffe på arbejdet, faktisk hele dagen. Eet
månedsforbrug
af kaffe var ca. 96 kopper...det fylder det hele og renser ud.
NUPO er godt. Du vænner dig til smagen som faktisk er OK.
Jordbær, chokolade og Cafê Latte har jeg brugt indtil nu.
Har den med asparges tilgode - den kan varmes siges det...

> [...]
> har banken i fredags sagt ja til at jeg kan købe en ny Mercedes til sommer

Smart i en fart.
Det holder ikke.
Du skal være fandens tålmodig og dyrke let motion jævnligt.
Helst en gåtur til at starte med, og senere småløb og cykelture.
Men tro mig. Du blir' træt af ene NUPO. Varier med kartofler,
kogte grøntsager i microovn (ser pænere ud), groft rugbrød
med mager ost og masser af the og minimælk eller skummetmælk
når du er her-og-nu-tørstig.

> Hilsen Peter
>
> * Kolesteroltal og blodsukker er fint.

Til helvede med det.
Er du ellers normal sund og rask, retter det sig ind når
du lever normalt (dvs. sundt) med regelmæssig motion.