Tilridning. Hvor længe?
Fra : Ukendt

Dato : 26-03-06 18:53

Hej Gruppe.

Er der nogen her der kan fortælle mig hvorlænge man skal planlægge at have
sin hest i tilridning? Så hun kan de basale ting.
Jeg tror hun er nem nok at arbejde med, hun er i hvert fald nem fra jorden.
Jeg skal først have hende i ridning til næste år, men det koster jo en pæn
slat penge, så der skal spares sammen.

Er der nogen der har rigtig gode erfaringer med et sted, så er anbefalinger
velkommen.

Hilsen Camilla

Fra : Anet

Dato : 26-03-06 19:26

"M&M" <milla snabela jyde punktum dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> slat penge, så der skal spares sammen.
>
> Er der nogen der har rigtig gode erfaringer med et sted, så er

(klip)

Det kommer jo helt an på hvor meget du forlanger hun skal kunne når du får
hende igen. skridt, trav, galop og parade, store cirkelvolter, skråt igennem
og en skridttur afsted langs vejen ca. 1 måned. Men hvis du forventer en
helt styrbar hest så skal du nok bruge længere tid. Jeg brugte Shane Mosele
til en problemhest jeg havde for 3 år siden og hun kunne gå hvorsom helst
og var helt tryg ved rytter efter en behandling hos Shane. Så hun var lige
til at arbejde med. Jeg lærte hende så stop, frem, gangarterne osv.

--
Hilsen
Annette

Fra : dorthe jensen

Dato : 27-03-06 19:04

hej camilla

vi har haft nogle stykker i ridning og tilridning og vil godt starte med at
advare dig der er mange "dårlige" folk som gerne vil tjene penge på dig og
din hest. Vi har lært at det er vigtigt at se den udvalgte person arbejde
med flere ungheste før man vælger.
jeg har pt en hoppe til at stå herhjemme som vi har været lidt uheldige med
hun kom i tilridning et sted og lærte at lave en del ballade som har
resulteret i at hun har fået en dårlig vane som går ud på, at gå og hoppe
når hun lige får rytter på.
så se dig godt omkring og snak med venner og bekendte som har haft heste i
ridning i nærheden af dig.
vores hest var i tilridning knap 2 ½ mdr og jeg turde ikke selv ride hende
så hun kom videre til en berider som brugte godt 2 mdr og så havde jeg en
salgsbar hest som dog stadig hoppede lidt når han startede.
så nogle gange kan det godt svare sig at vælge en der er lidt dyrere, for
nogle gange har de mere tjek på det, berideren brugte en lille måned på at
få hesten rettet op og lære tingene rigtigt.
nu ved jeg ikke hvor i landet du bor. Vi bor i nordjylland, og jeg vil gerne
anbefale mads rom han er pt i brovst men kommer til hjallerup i juni, han
gjorde et rigtig godt stykke arbejde med vores hoppe.
hilsen dorthe

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-06 21:17

"dorthe jensen" <dorthejensen30@FJERNhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> anbefale mads rom han er pt i brovst men kommer til hjallerup i juni, han
> gjorde et rigtig godt stykke arbejde med vores hoppe.

Hej Dorthe.

Jeg bor i Østjylland, men er villig til at køre langt for den rette.
Jeg havde egentlig planlagt at sende hende til Mads Larsen ved Skanderborg,
eller Johnny Hansen i Århus.
Jeg vil undersøge Mads Rom nærmere.

Hilsen Camilla

Fra : dorthe jensen

Dato : 28-03-06 14:28

hej camilla

hvis det var mig ville jeg vælge et sted der ikke er alt for langt væk, så
du kan se hvordan hesten udvikler sig, fra uge til uge. og så er der jo
langt til nordjylland
held og lykke til dig og din hyp
hilsen dorthe