Er et taint check påkrævet her? (s///)
Fra : Morten Guldager

Dato : 25-03-06 11:44

Hejsa,

Jeg sidder og nørkler med en template tingest, hvor jeg skal
erstatte nogle tags i en template med bruger input.

Jeg har ikke kontrol over hverken template, tags eller data.

Lad os lige antage at et tag er noget data (et ord eller flere)
der ligger inde i et sæt klammer. F.eks: [provision]

Er følgende "sikkert":

$data =~ s/\Q[$key]\E/$val/g;

eller vil man med særligt udspekuleret indhold i en af de
3 variable ($data, $key, $val) kunne få mit program til at
gøre noget helt andet, f.eks. udføre en eval eller andet
giftigt?

/Morten

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 25-03-06 22:09

On 25 Mar 2006 10:44:15 GMT, Morten wrote:

> $data =~ s/\Q[$key]\E/$val/g;

Så længe du ikke har 'e' på til sidst, kan jeg ikke lige lure nogen
måde at udnytte det på - men det kræver sikkert også lidt træning at
tage de "modsatte" briller på.

(I stedet for at lave endnu et templatesystem ville jeg kraftigt
overveje et af de eksisterende, hvis jeg var dig )

Mvh.

--
"Our hero regains consciousness at the feet of a Adam Sjøgren
sarcastic alien..." asjo@koldfront.dk