KAn man unlocke med en SMS ?
Fra : Carsten Thomsen

Dato : 21-02-06 12:39

Jeg har set på en hjemmeside at man kan unlocke med en SMS, kan man virkelig
det?

http://www.nokia-unlocks.dk

Fra : Steen Holm Pedersen

Dato : 21-02-06 13:01

"Carsten Thomsen" <junker(fjern_det_hele_i_parantesen)@info.dk> skrev i en
meddelelse news:dteu42$1fi0$1@newsbin.cybercity.dk...
> Jeg har set på en hjemmeside at man kan unlocke med en SMS, kan man
> virkelig
> det?

Mon ikke der er tale om at du får en unlock kode med en sms - som du så selv
skal taste

--
/Steen

Fjern alt til og med sidste underscore for mail
Google er din ven

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 21-02-06 16:40

"Steen Holm Pedersen" <stonie@dont_want_nospam.dk> skrev:

>Mon ikke der er tale om at du får en unlock kode med en sms - som du så selv
>skal taste

Jo. Det skal dog siges, at koderne derfra ofte ikke virker (ifølge
simlock.dks kunder). Det er sådan set ikke så overraskende (omend det
stadig er for ringe, at tage sig betalt for et produkt man ikke kan
levere). Det er akkurat ligesom de andre steder, hvor man kan få en
bunke koder (og ikke kun én, som burde være nok) for småpenge - det
virker ofte ikke.

Det undrer mig dog, at der ikke er nogle producenter/selskaber, der
har udviklet en løsning, hvor telefonen bliver låser sig selv op, når
den modtager en bestemt SMS (som indeholder oplåsningskoden, samt en
besked som telefonen kan genkende - så den ved, at den ikke skal
behandle SMSen som en almindelige SMS, men i stedet låse telefonen op
med den).

Det ville da være ret smart. Hvis det så blev automatiseret, så denne
SMS automatisk blev sendt efter bindingsperiodens ophør - så ville det
være endnu smartere.

Nu sidder jeg selvfølgelig på den anden side af bordet, og for
simlock.dk er det sådan set en god forretning, at det kan være svært
at få sit teleselskab til at udlevere oplåsningskoden (og tilhørende
vejledning). Det ændrer dog ikke på, at jeg synes det er ringe. Det
burde være problemfrit - hver gang.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock!

simlock.dk fylder 5 år til marts. Tilmeld dig nyhedsbrevet,
og få gode fødselsdagstilbud - http://www.simlock.dk/nyheder/

Fra : Per Jensen

Dato : 21-02-06 20:49

Hej

At få låst en telefon op er et forhold mellem din teleudbyder og dig som
kunde, du har selv læst din kontrakt,
teleudbyderen er selvfølgelig ikke intresseret i at give dig unlock koden
efter 6 mdr., men en venlig forespørgelse
så giver de dig koden, og UPS telefonen er åben, problemet som du selv
beskriver, er alle de sider hvor man kan få
koden gratis, men som ikke virker, så sker der det at efter et antal forsøg,
så blokkere telefonen og er ikke til at låses op
mere, så er spørgsmålet hvem har skylden, "producenten eller din udbyder",de
værksteder der kan udlæse, data fra telefone,
vil afvise at gøre noget, såfremt simlock counteren står på 0, der gøres
meget for tiden hos producenten, for at kunne udlæse,
ændringer i softwaren, så er man så uheldig ikke at kunne låse sin telefon
op, er det min skyld,"har jeg forsøgt mange gange !",
"ikke forsøgt, forkert kode ?, kontakt din teleudbyder", værkstederne kan
ikke hjælpe dig, en sag mellem, dig og din tele udbyder.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 21-02-06 21:10

"Per Jensen" <per@dect.dk> skrev:

>At få låst en telefon op er et forhold mellem din teleudbyder og dig som
>kunde, du har selv læst din kontrakt,

Ja?

>teleudbyderen er selvfølgelig ikke intresseret i at give dig unlock koden
>efter 6 mdr., men en venlig forespørgelse
>så giver de dig koden,

Det er dælme ikke altid så nemt at få udleveret koden.

>og UPS telefonen er åben,

Ja, hvis det da er den rigtige kode, som udbyderen har oplyst!

> [...]
>så blokkere telefonen og er ikke til at låses op
>mere, så er spørgsmålet hvem har skylden, "producenten eller din udbyder",

Det er da ens egen skyld, såmænd.

>de værksteder der kan udlæse, data fra telefone,
>vil afvise at gøre noget, såfremt simlock counteren står på 0,

Hvad mener du med at "gøre noget"?

> [...]
>"ikke forsøgt, forkert kode ?, kontakt din teleudbyder", værkstederne kan
>ikke hjælpe dig, en sag mellem, dig og din tele udbyder.

Jeg er ikke helt sikker på, hvad det er du vil sige med dit indlæg. Må
jeg venligt foreslå dig at gennemgå din tegnsætning, inden du sender
dine indlæg? Det er svært at forstå alt hvad du skriver/mener.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Per Jensen

Dato : 28-02-06 21:00

> Hvad mener du med at "gøre noget"?

Det er muligt at udlæse, antal forsøg der er brugt, for af oplåse telefonen,
så for mange forsøg er telefonen lås for altid
måske, men andre metoder findes ja , kan kun være ejeren, eller den
unlocker, der roder med software i telefonen der har
skylden, ikke producenten det var hvad jeg mente.

Intet imod dig eller din virksomhed, men som autoriseret reparatør, og jeg
skal følge reglerne så syntes jeg der en relevant oplysning.

Så hvis counteren stå på 0, vil telefone blive afvist, og ikke repareret.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 28-02-06 21:24

"Per Jensen" <per@dect.dk> skrev:

>Det er muligt at udlæse, antal forsøg der er brugt, for af oplåse telefonen,

Det er jeg klar over (det kan i øvrigt også ændres).

>så for mange forsøg er telefonen lås for altid måske,

Hvorfor dog det?

>men andre metoder findes ja , kan kun være ejeren, eller den
>unlocker, der roder med software i telefonen der har
>skylden, ikke producenten det var hvad jeg mente.

Jeg har heller ikke påstået, at producenten kan have skylden for, at
der er indtastet forkert kode for mange gange. Når der er indtastet
forkert kode for mange gange, så skal teleselskabet dog stadig hjælpe
med at låse den op, og reklamationsretten sker der heller ikke noget
med - dvs. man kan stadig få repareret sin telefon, hvis det er
nødvendigt.

>Intet imod dig eller din virksomhed, men som autoriseret reparatør, og jeg
>skal følge reglerne så syntes jeg der en relevant oplysning.

Hvad er det for en oplysning?

>Så hvis counteren stå på 0, vil telefone blive afvist, og ikke repareret.

Sludder, og hvis det virkelig skulle have været rigtigt - så ville det
ikke være lovligt. Hvad skulle i øvrigt den fornuftige forklaring
være, på at man ikke kunne få sin telefon låst op, hvis der var
indtastet forkert kode for mange gange?

Igen: Må jeg venligt foreslå dig at gennemgå din tegnsætning, inden du