Omstopning.
Fra : Josefine Kirkegaard

Dato : 28-02-06 18:08

Hej allesammen :)
Har lige haft dyrlæge til min hest idag, ang. en masse småting, og en af dem
var bl.a. 2 knopper på ryggen, på nøjagtig samme sted, bare på hver sin
side. Det viste sig så at være sadlen der lå forkert, så nu er mit
spørgsmål: Hvad er cirkaprisen for omstopning ved jeres sadelmager?

Hilsen Josefine

Fra : Rex

Dato : 28-02-06 19:30

Det er ikke sikkert det er din sadel der er forkert.. Min hest har også fået
nogle knopper på ryggen, og min dyrlæge sagde at der tit kan forekomme nogle
talg knop agtige ting der. At de bliver ved at komme igen kan blive et
problem, og du kan derved få sprøjtet noget hormon vædske i dem, så
forsvinder de.. Bare lige en ide´..
Omstopning hos min sadelmager koster ca. 950,- for en fuld omstopning, men
det er jo ikke sikkert det er nødvendigt med det til din.

Hilsen Camilla

Fra : Josefine Kirkegaard

Dato : 01-03-06 19:50

Jo, desværre, dyrlægen sagde det var derfor, og at det var derfor han ikke
fik nogen muskler på det øverste af ryggen :)

Hilsen Josefine

Fra : Anet

Dato : 02-03-06 00:07

> Jo, desværre, dyrlægen sagde det var derfor, og at det var derfor han ikke
> fik nogen muskler på det øverste af ryggen :)
>
> Hilsen Josefine

(KLIP)

Jeg ville helt sikkert kontakte en sadelmager og få ham til at se på både
hest og sadel samtidig. Det kan godt betale sig at høre andre ryttere i
området om hvilken sadelmager der er bedst. Vi har lige fået omstoppet vores
sadel til vores araber 3 gange inden den lå perfekt, men det er bare SÅ
vigtigt at den ikke generer hesten og at alt ligger som det skal og med det
korrekte tryk og polstring.

--
Hilsen
Annette

Fra : Josefine Kirkegaard

Dato : 06-03-06 18:36

Hejsa :)
Så har sadelmageren været ude og kigge på sadlen, og han sagde at den lå så
perfekt som den nærmest kunne, men at det var
guitaren/nøglehulspaden/slikkepinden der havde lagt under for at forhøje den
lidt bagtil som havde generet, så nu er den sendt til omstopning :)

Hilsen Josefine

Fra : Anet

Dato : 06-03-06 21:58

> [...]

den
> lidt bagtil som havde generet, så nu er den sendt til omstopning :)

(klip)

Det er altid en god ting at få en fagmands vurdering. Men det er gode penge
du har brugt der. Håber din hest får det bedre i ryggen.

--
Hilsen
Annette

Fra : Josefine Kirkegaard

Dato : 07-03-06 13:10

Ja vi fik godt nok en masse viden ud af det :)
Tusind tak.