/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ISDN / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ISDN
#NavnPoint
srhansen 514
strarup 365
tedd 300
Smitty 274
BjarneD 250
madmikk 245
miritdk 240
Per.Frede.. 200
pallebhan.. 200
10  dk 160
Fejl på ISDN2 men bredbånd er ok
Fra : news.inet.tele.dk


Dato : 11-02-06 12:58

Jeg har ISDN2 kombineret med bredbånd (begge dele hos TDC).

Min ISDN2-forbindelse fungerer ikke - 'line' lyser ikke i NT-boksen.
Samtidig fungerer bredbånd faktisk. Det synes jeg er lidt mærkeligt - hvad
kan årsagen være?

Jeg har prøvet med en anden NT-boks, men det ændrer ingenting.

TDC lover at påbegynde fejlretning i løbet af 10 dage, og det har jeg meget
svært ved at vente på. Derfor dette spørgsmål her i gruppen i håb om at
finde en løsning lidt hurtigere.

Mvh
Erik



 
 
Martin Højriis Krist~ (11-02-2006)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 11-02-06 14:13

"news.inet.tele.dk" <_ebr_@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:43edd162$0$122$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Min ISDN2-forbindelse fungerer ikke - 'line' lyser ikke i NT-boksen.
> Samtidig fungerer bredbånd faktisk. Det synes jeg er lidt mærkeligt - hvad
> kan årsagen være?

Tja, det kan være en af følgende elementer der fejler:
NT-boksen - usandsynligt efter din test
Skillefiltret
Kablet mellem skillefilter og NT
Skillefilter på central
Kabel mellem skillefilter og LT-kortet på centralen
LT-kortet på centralen

--
Martin Højriis Kristensen



J. P. Christensen (11-02-2006)
Kommentar
Fra : J. P. Christensen


Dato : 11-02-06 15:18


"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote in message
news:43ede2d5$0$2107$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "news.inet.tele.dk" <_ebr_@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:43edd162$0$122$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>> Min ISDN2-forbindelse fungerer ikke - 'line' lyser ikke i NT-boksen.
>> Samtidig fungerer bredbånd faktisk. Det synes jeg er lidt mærkeligt -
>> hvad
>> kan årsagen være?
>
> Tja, det kan være en af følgende elementer der fejler:
> NT-boksen - usandsynligt efter din test
> Skillefiltret
> Kablet mellem skillefilter og NT
> Skillefilter på central
> Kabel mellem skillefilter og LT-kortet på centralen
> LT-kortet på centralen
> --
> Martin Højriis Kristensen

Hvor meget af dette kan testes med det samme ved fejlmeldingen? Jeg går ud
fra at een af årsagerne til produktivitestforbedringerne hos teleselskaberne
skyldes forbedrede diagnostikværktøjer....

mvh,
Jens Peter



Martin Højriis Krist~ (11-02-2006)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 11-02-06 15:36

"J. P. Christensen" <jpc39@REMOVE.tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:43edf220$0$38689$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>> NT-boksen - usandsynligt efter din test
>> Skillefiltret
>> Kablet mellem skillefilter og NT
>> Skillefilter på central
>> Kabel mellem skillefilter og LT-kortet på centralen
>> LT-kortet på centralen
> Hvor meget af dette kan testes med det samme ved fejlmeldingen?

LT-kortet har noget selv-diagnosticering, men hvis fejlen er opstået i
"yderkanten" af kortet, så kan man ikke skelne det fra de andre fejltyper.
Dvs man kan teste LT-kortet, men en "TEST OK" er ikke ensbetydende med at
kortet er ok.

--
Martin Højriis Kristensen



news.inet.tele.dk (12-02-2006)
Kommentar
Fra : news.inet.tele.dk


Dato : 12-02-06 00:35

> Tja, det kan være en af følgende elementer der fejler:
> NT-boksen - usandsynligt efter din test
> Skillefiltret
> Kablet mellem skillefilter og NT

Jeg har nu forsøgsvis testet skillefilter og kablet mellem skillefilter og
NT ved at forbinde ledningen som kommer fra 'vejen' direkte til indgangen på
min NT-boks (dvs. udenom skillefilteret). Telefoni virker stadig ikke.

Så fejlen ligger sandsynligvis på centralen.
> Skillefilter på central
> Kabel mellem skillefilter og LT-kortet på centralen
> LT-kortet på centralen

Medarbejderen i Fejlservice bad mig slukke for NT-boksen så hun kunne 'måle
linjen'. Hvad indebærer denne måling? Hun sagde at hun slet ikke kunne 'se'
min NT-boks, og det var på den baggrund at hun foreslog at jeg prøvede med
en anden.

Jeg kan selvfølgelig godt acceptere at der sker fejl en gang imellem. Og da
jeg er meget afhængig af min fastnettelefon og tilhørende ADSL, vil jeg
gerne betale lidt ekstra i abonnement for til gengæld at være sikker på
hurtig service ifm nedbrud. Men Fejlservice siger at "det er der ikke
mulighed for". Er det noget, TDC er begyndt at sige (påstå) efter at de på
et tidspunkt blev hængt ud i DR fordi de mere eller mindre systematisk
tilbød kunderne at tegne et serviceabonnement, når kunderne fejlmeldte og i
den forbindelse brokkede sig over den ventetid, de fik oplyst? Eller er jeg
helt gal på den?

Mvh
Erik



Steen (13-02-2006)
Kommentar
Fra : Steen


Dato : 13-02-06 00:35

Og da
> jeg er meget afhængig af min fastnettelefon og tilhørende ADSL, vil jeg
> gerne betale lidt ekstra i abonnement for til gengæld at være sikker på
> hurtig service ifm nedbrud. Men Fejlservice siger at "det er der ikke
> mulighed for". Er det noget, TDC er begyndt at sige (påstå) efter at de på
> et tidspunkt blev hængt ud i DR fordi de mere eller mindre systematisk
> tilbød kunderne at tegne et serviceabonnement, når kunderne fejlmeldte og
> i
> den forbindelse brokkede sig over den ventetid, de fik oplyst? Eller er
> jeg
> helt gal på den?
>
> Mvh
> Erik


Selvfølgelig kan du tegne en ekstra service på fejlretning af din telefon,
men den har nok først virkning næste gang du har fejl på din installation.

Jeg er også næsten 100% sikker på at du også kan få et strakskald - de
påbegynder fejlretningen inden for en time og jeg mener at prisen er 1000
kr.
Sådan var det mens jeg var ansat (er gået på pension efter 36 år)


Hilsen Steen



Steen (13-02-2006)
Kommentar
Fra : Steen


Dato : 13-02-06 00:59


"Steen" <steen.nissen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:43efc62c$0$27621$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Og da
>> jeg er meget afhængig af min fastnettelefon og tilhørende ADSL, vil jeg
>> gerne betale lidt ekstra i abonnement for til gengæld at være sikker på
>> hurtig service ifm nedbrud. Men Fejlservice siger at "det er der ikke
>> mulighed for". Er det noget, TDC er begyndt at sige (påstå) efter at de
>> på
>> et tidspunkt blev hængt ud i DR fordi de mere eller mindre systematisk
>> tilbød kunderne at tegne et serviceabonnement, når kunderne fejlmeldte og
>> i
>> den forbindelse brokkede sig over den ventetid, de fik oplyst? Eller er
>> jeg
>> helt gal på den?
>>
>> Mvh
>> Erik
>
>
> Selvfølgelig kan du tegne en ekstra service på fejlretning af din telefon,
> men den har nok først virkning næste gang du har fejl på din installation.
>
> Jeg er også næsten 100% sikker på at du også kan få et strakskald - de
> påbegynder fejlretningen inden for en time og jeg mener at prisen er 1000
> kr.
> Sådan var det mens jeg var ansat (er gået på pension efter 36 år)
>
>
> Hilsen Steen


Jeg glemte lige angående fejlen på din isdn.

Du kan saktens have liniefejl på din forbindelse mens din adsl køre fint.
Hvis du ikke har 110 volt ud til din Ntab så virker din isdn ikke. Du kan
sågar have den ene linie afbrudt og alligevel være heldig at din adsl
virker, så hvis du er så uheldig at der er kabelfejl så kan den teknikker
der kommer til dig om 10 dage ikke andet end afgive den til
kabelfejlretningen, hvor du så kommer om i køen igen.

Hvis du mener at der er fejl på din Ntab, så ta den med ned i en telebutik
og få dem til at bytte den.

/Steen



Anders Majland (14-02-2006)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 14-02-06 10:56

> Selvfølgelig kan du tegne en ekstra service på fejlretning af din telefon,
> men den har nok først virkning næste gang du har fejl på din installation.

Yep - det har jeg ogsp lært. Så næste gang logger jeg på deres hjemmeside og
bestiller den service og venter 24 timer inden jeg fejlmelder .... Godt nok
binder man sig for en periode men det er ingenting mod at vente i ugevis på
fejlretning.

> Jeg er også næsten 100% sikker på at du også kan få et strakskald - de
> påbegynder fejlretningen inden for en time og jeg mener at prisen er 1000
> kr.
> Sådan var det mens jeg var ansat (er gået på pension efter 36 år)

Man kan ikke længere (som privatkunde) købe sig til hurtigere fejlretning
når man først har meldt fejlen - Det var det de fik på puklen for af
medierne....

/A



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177416
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407862
Brugere : 218876

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste