Net::ICal
Fra : Jan Birk

Dato : 05-02-06 17:46

Hej,

Jeg kender desværre ikke meget til perl, men har brug for at parserere
ical filer og så at der var et modul til formålet i perl.

Jeg forsøger at installere modulet således:

perl -MCPAN -e 'install Net::ICal'

Det fejler desværre og jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg kommer videre:

------------- fejl ---------------
# t/time.t line 137 is: ok($t5->compare($t6), -1);
t/time........NOK 25# Test 25 got: '0' (t/time.t at line 146)
# Expected: '1'
# t/time.t line 146 is: ok($t6->compare($t5), 1);
t/time........FAILED tests 1, 3-4, 8-15, 22, 25
Failed 13/25 tests, 48.00% okay
Failed Test Stat Wstat Total Fail Failed List of Failed
t/duration.t 23 1 4.35% 18
t/rfc2445.t 17 11 64.71% 2-3 5-12 15
t/time.t 25 13 52.00% 1 3-4 8-15 22 25
Failed 3/3 test scripts, 0.00% okay. 25/65 subtests failed, 61.54% okay.
make: *** [test_dynamic] Error 29
/usr/bin/make test -- NOT OK
Running make install
make test had returned bad status, won't install without force
[root@ring1 htdocs]# perl -MCPAN -e 'install Net::ICal'
------------------------------------

Nogle gode råd?

/Jan

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 05-02-06 17:54

On Sun, 05 Feb 2006 17:46:03 +0100, Jan wrote:

> perl -MCPAN -e 'install Net::ICal'

> Det fejler desværre og jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg kommer videre:

Jeg tror du har klippet lidt meget væk af uddata; når jeg prøver får
jeg ihvertfald (bl.a.) dette ud:

== =
CPAN.pm: Going to build S/SR/SRL/Net-ICal-0.15.tar.gz

- The Reefknot team (http://reefknot.sf.net)
== =

Så det er forventet at testene giver fejl.

Mvh.

--
"You know, if the sun was an oboe, what would you do?" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Jan Birk

Dato : 05-02-06 19:51

Hej,

> Jeg tror du har klippet lidt meget væk af uddata; når jeg prøver får
> jeg ihvertfald (bl.a.) dette ud:

Det er korrekt, den kører i 10 minutter (sikkert en masse afhængigheder
som først skal på plads) og som giver en masse output med status OK!

> - The Reefknot team (http://reefknot.sf.net)

Den havde jeg set, men da jeg fandt nogle scripts som brugte modulet, så
håbede jeg jo .......

Jeg har lige forsøgt med Parser::ICal istedet og får sådan ca. samme
resultat.

/Jan

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 05-02-06 22:18

On Sun, 05 Feb 2006 19:51:10 +0100, Jan wrote:

> Det er korrekt, den kører i 10 minutter (sikkert en masse
> afhængigheder som først skal på plads) og som giver en masse output
> med status OK!

(I parantes bemærket ville jeg installere så mange som muligt af disse
afhængigheder via din distributions pakkesystem).

> Den havde jeg set, men da jeg fandt nogle scripts som brugte modulet,
> så håbede jeg jo .......

Du kan vel installere modulet (med "force"), nu hvor du er klar over
at det er en alpha-release?

Mvh.

Fra : Jan Birk

Dato : 06-02-06 19:47

> Du kan vel installere modulet (med "force"), nu hvor du er klar over
> at det er en alpha-release?

Det kunne jeg måske. Men det var første gang jeg har rørt perl og havde
et behov for at parsere nogle filer for en enkelt gang.. Det gider jeg i
reglen ikke sidde hele natten for.

Da det drillede meget, søgte jeg andre græsgange. Der er heldigvis meget
at vælge imellem

Men belært af en anden tråd tror jeg at jeg giver perl en chance
alligevel. Der er mange ting der nemt - men tilgengæld også en
forvirrende syntaks.

/Jan

Fra : N/A

Dato : 06-02-06 19:47