Ledningstype til fastnet
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 18-01-06 10:50

Jeg skal have trukket noget fastnettelefonledning rundt i huset. Det
telefonledning jeg hidtil er faldet over er at typen bøjeligt ståltråd.

Kan jeg erstatte det med almindelig kobbertråd - og er der noget med
tkkelsen dér?

--
Per, Esbjerg

Fra : Ole Stigaard

Dato : 18-01-06 11:01

Wed, 18 Jan 2006 10:49:56 +0100, Per Henneberg Kristensen
<phk_fjern_@esenet.dk> skrev:

> [...]
> telefonledning jeg hidtil er faldet over er at typen bøjeligt ståltråd.
>
> Kan jeg erstatte det med almindelig kobbertråd - og er der noget med

Hvis jeg var dig ville jeg trække standard kat. 5e datakabel. På den måde
er det nemt at bruge kablingen til andet når det analoge telefonnet er
afgået ved døden om seks år.

Ole

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 18-01-06 13:30

"Ole Stigaard" <spam1@stigaard.net> skrev i en meddelelse
news.s3kje5zv73aafo@dpiii...

> Hvis jeg var dig ville jeg trække standard kat. 5e datakabel. På den måde
> er det nemt at bruge kablingen til andet når det analoge telefonnet er
> afgået ved døden om seks år.

Det er så noget samtaleanlæg jeg skal have ført sammen med som arbejder med
telefonen - 9 samtaleanlæg og 5 telefoner.

Jeg har noget 8 ledet ledning som jeg har fundet et eller andet sted for
mange år siden - det må jeg kan bruge? :)

--
Per, Esbjerg

Fra : KsNa

Dato : 18-01-06 19:13

> [...]
>
> Jeg har noget 8 ledet ledning som jeg har fundet et eller andet sted for
> mange år siden - det må jeg kan bruge? :)

Kun hvis det er parsnoet.

Mvh
Kim

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 18-01-06 22:28

"KsNa" <KsNa@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Kun hvis det er parsnoet.

Hvad vil det sige og hvorfor skal det være det?

--
Per, Esbjerg

Fra : KsNa

Dato : 18-01-06 22:50

> "KsNa" <KsNa@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvad vil det sige og hvorfor skal det være det?

To tråde der høre sammen og er snoet om hinanden er et par, altså 4 par i et
kabel med 8 ledere.

Det skal være parsnoet for at undgå forstyrelser.

Mvh
Kim