Sukkerfri bolcheopskrifter
Fra : Katjastrofen

Dato : 16-01-06 00:37

Vil bare høre, om nogle har nogle sukkerfri bolcheopskrifter.

Så man kan lave den mere sunde variation - derhjemme

mvh

Katja

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 19-01-06 08:59

[Katjastrofen | Mon, 16 Jan 2006 00:36:35 +0100]

>Vil bare høre, om nogle har nogle sukkerfri bolcheopskrifter.
>
>Så man kan lave den mere sunde variation - derhjemme

Du kan faktisk erstatte sukkeret på en 1:1 basis med maltitol, et
sukkeralkohol der har en meget begrænset effekt på blodsukker og
energiindhold.

Maltitol kan købes som pulver på f.eks. www.the-sweet-life.com

Maltitol er en anelse mindre sød end sukker, men har derudover en sød smag
der kommer meget meget tæt på.

Mvh René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 19-01-06 18:47

> Du kan faktisk erstatte sukkeret på en 1:1 basis med maltitol, et
> sukkeralkohol der har en meget begrænset effekt på blodsukker og
> energiindhold.

Jo, men kan man lave bolcher af det? Bolcher er jo netop smeltet sukker
tilsat et smagsstof.

Mvh Maria

Fra : Katjastrofen

Dato : 19-01-06 21:17

> Jo, men kan man lave bolcher af det? Bolcher er jo netop smeltet sukker
> tilsat et smagsstof.
>
> Mvh Maria
Tak til Rene

Maria - Det k an man.

Har nemlig lige lånt en bolchebog på bib idag, som anbefaler selvsamme
produkt.

mvh

Katja

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 20-01-06 09:14

[Maria Frederiksen | Thu, 19 Jan 2006 18:47:10 +0100]

>Jo, men kan man lave bolcher af det? Bolcher er jo netop smeltet sukker
>tilsat et smagsstof.

Jeps, du kan behandle maltitol på samme måde som du behandler sukkeret, dog
har det svært ved at karamelisere, så på nogle områder er det nemmere at
arbejde med.

Maltitol har desværre nemmere ved at suge fugt bagefter, så du skal passe
lidt bedre på at holde fugten væk ved at have dem i små tættillukkede glas.

Mvh René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : Jan Bøgh

Dato : 09-02-06 16:17

Rene' Hjorth wrote:

> Maltitol har desværre nemmere ved at suge fugt bagefter, så du skal
> passe lidt bedre på at holde fugten væk ved at have dem i små
> tættillukkede glas.

Ahaaaa! Det var så forklaringen på, hvorfor min 'nødpakke' med sukkerfrie
bolsher i bilen har det med at ende i en stor sammensmeltet klump.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 11-02-06 23:26

[Jan Bøgh | Thu, 9 Feb 2006 16:16:41 +0100]

>Ahaaaa! Det var så forklaringen på, hvorfor min 'nødpakke' med sukkerfrie
>bolsher i bilen har det med at ende i en stor sammensmeltet klump.

Ja, med bolcher på maltitol er det vigtigt at have små portioner individuelt
grundigt indpakket.

Alternativet er at ryste dem i en blanding af isomalt og magnesiumstearat,
altså hvis det er tilgængeligt :)

Mvh René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : Jan Bøgh

Dato : 12-02-06 12:42

Rene' Hjorth wrote:

> Ja, med bolcher på maltitol er det vigtigt at have små portioner
> individuelt grundigt indpakket.
>
> Alternativet er at ryste dem i en blanding af isomalt og
> magnesiumstearat, altså hvis det er tilgængeligt :)

Jeg kunne ikke lige finde det på hylden - så jeg prøver med nogle små
prøveposer i stedet.

vh
Jan

--