Navnet på et rollespils system
Fra : Mikael

Dato : 07-01-06 00:05

Hej.
For en del år siden var vi nogen gutter, der af og til spillede et ret
underholdende rollespil. Desværre har jeg nu glemt hvad det hed...
I al sin enkelhed spillede man en soldat i en (nær) fremtid på Jorden. Ingen
vilde fremtidsvåben (bortset fra en sjælden laser der hed Blue Moon) eller
urealistiske evner, væsner el.lign. Jeg kan huske at der var lagt en del
vægt på udvikling af karakteren med henblik på militær karriere. Og jeg kan
huske at det var voldsomt svært at skaffe mad og vand, for slet ikke at tale
om ammo, brændstof og udstyr.
Derudover er jeg desværre ret blank, så hvis nogen udfra ovenstående kan
hitte navnet, ville det være en stor hjælp.
MVH Mikael.

Fra : Mads Jakobsen

Dato : 07-01-06 13:00

Twillight 2000 måske?

Hilsen Mads Jakobsen

Fra : Mikael

Dato : 08-01-06 22:51

"Mads Jakobsen" <caltropp@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Twillight 2000 måske?
>
> Hilsen Mads Jakobsen

Præcist! Super, jeg takker!

Fra : Michael Christensen

Dato : 09-02-06 16:20

Som er verdens fedeste system (har næsten alle bøgerne)

Michael

Fra : Lars Wagner Hansen

Dato : 09-02-06 18:14

"Michael Christensen" <MesterMc@Hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Som er verdens fedeste system (har næsten alle bøgerne)

Hvorfor er det fedt?

Jeg har selv haft Cadillacs & Dinosaurs, som så vidt jeg ved er samme
system. Fed baggrund, men systemet kunne altså ikke bringe mit pis i kog.

Hvad er det der gør systemet bedre end andre systemer?

Personligt synes jeg at Basic Role Play (Call of Cthulhu, RuneQuest oma.) er
det fedeste system, fordi det kan forklares på 1 minut, og man kan
koncentrere sig om at spille. Jeg bruger altdi BRP når jeg skal introducere
rollespil til nye spillere, og så senere viser jeg dem at der også findes
andre systemer.

Som rollespilsverden synes jeg derimod at Shadowrun er det fedeste, men det
er udelukkende på grund af baggrunden, og ikke reglerne. Jeg finder dog SR
reglerne interessante, og vil altid bruge dem til et spil SR, da jeg også
mener at reglerne påvirker spillet.

Lars
Ps. læs lige dette: http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html det gør
dine svar nemmere at læse.

Fra : Uldsokken Arne Swift~

Dato : 10-02-06 23:17

"Michael Christensen" <MesterMc@Hotmail.com> wrote in message
> Som er verdens fedeste system (har næsten alle bøgerne)

Minder systemet om Megatraveller eller Aliens? Syntes jeg kan huske en eller
anden, i det mindste, sammenligning mellem dem. Ikke at jeg har læst
Twillight 2000.

Fra : Morten Lund

Dato : 13-02-06 18:29

Uldsokken Arne Swiftwind wrote:
> [...]
>
> Minder systemet om Megatraveller eller Aliens? Syntes jeg kan huske en eller
> anden, i det mindste, sammenligning mellem dem. Ikke at jeg har læst

Jeg kender ikke Aliens; men Megatraveller minder ikke ret meget om
Twillight2K; hvis vi snakker om Traveller The New Era er det en helt
anden sag; de ligner hinanden meget, faktisk var den seneste version af
Twilight 2K lavet i det samme system som Traveller TNE

..Morteb