VBA - store og små bogstaver.
Fra : Jakob

Dato : 19-01-06 14:54

Hej!

Jeg følger et indledende kursus i VBA og vil gerne vide om man kan gøre
sådan at der ikke skelnes mellem store og små bogstaver når den tjekker
en tekststreng i en celle. F.eks:

Public Sub Test()
If Range("A1").Value = "Hej" Then
Range("A2").Value = "Hej"
End If
End Sub

I ovenstående er VBA IKKE ligeglad med om der står "Hej" (med stort H)
eller "hej" (med lille h) i cellen. Eller heJ med stort J. Hvordan får
jeg den til at være ligeglad?

--
Jakob

Fra : Gert Krabsen

Dato : 19-01-06 15:44

Jakob wrote:
> [...]
>
> I ovenstående er VBA IKKE ligeglad med om der står "Hej" (med stort H)
> eller "hej" (med lille h) i cellen. Eller heJ med stort J. Hvordan får

Den klassiske løsning er jo:

If ucase(Range("A1").Value) = "HEJ" Then

mvh
Krabsen

Fra : MFO

Dato : 19-01-06 15:58

Jakob wrote:

> [...]
> H) eller "hej" (med lille h) i cellen. Eller heJ med stort J.
> Hvordan får jeg den til at være ligeglad?

Hej
I VB plejer:
Option Compare Text
placeret i declarations at virke.

snippet fra hjælpen:
' Set the string comparison method to Binary.
Option compare Binary ' That is, "AAA" is less than "aaa".
' Set the string comparison method to Text.
Option compare Text ' That is, "AAA" is equal to "aaa".

--
Michael