Databaser - Så er jeg kommet videre.
Fra : Ingelsen

Dato : 05-01-06 12:24

Først vil jeg sige tak for hjælpen i det foregående indlæg..

Nu har jeg fået databasen til at virke og søge kodet et KundeNummer alt det
virker..

Nu er det "Måske sidste" spørgsmål/problem dette....

Der er på formet selvfølgelig oprettet text1-10 tekskfelter.

De er så sat til datasource og felt til databasen..

Alt det virker fint..

Men! nu ville jeg gerne have to knapper den ene:
Afslut og Gem
Den anden:
Afslut UDEN at gemme

Afslut og gem, er nem.
(data1.recordset.addnew)
(Unload Me)

Men hvordan med den der hedder afslut uden at gemme??

Fordi hvis der ikke er indtastet noget i nogen af felterne
kan jeg bare lukke formen uden at gøre noget.

Men er der bare indtastet et bukstav eller tal i et af felterne og jeg så
lukker formen
så er databasen opdateret og der er oprettet en kunde med det enkelte
bukstav.
Også selvom jeg tømmer tekstfeltet igen inden formen lukkes...

Jeg skal så ud i noget data1.recordset.delete eller hvad??

Problemet er det at hvis jeg på min afslut uden at gemme knap
tilføjer data1.recordset.delete
og der så ikke har været indtastet nogen i nogen felter så sletter den den
tidligere kunde..

Har ikke helt gemmenskuet det problem..

Måske er det funktionen cancelupdate jeg skal bruge..

Håber på lidt hjælp..

Hilsen Jan

Fra : StoneWare

Dato : 05-01-06 19:31

"Ingelsen" <SLET@mig.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> De er så sat til datasource og felt til databasen..
>
> Alt det virker fint..
>
> Men! nu ville jeg gerne have to knapper den ene:

Prøv dette :

Data1.Recordset.CancelUpdate