Subutex-udtrapning
Fra : Ukendt

Dato : 09-12-05 13:06

Hej

Jeg har siden september i år været i behandling med Subutex, efter længere
tids afhængighed af Metadon. Nu befinder jeg mig så i den sidste fase af
udtrapningen med Subutex, idet jeg får 2½ mg i døgnet.

Da jeg får modstridende oplysninger fra lægerne, kunne jeg godt tænke mig at
høre andre (tidligere) misbrugeres gode råd og erfaringer med at slippe
Subutex'en! Hvor hurtigt kan man tillade sig at trappe ned - uden at få
abstinenser..?

Venlig hilsen

Ole

Fra : Thomas Strandvig

Dato : 10-12-05 01:01

Hej Ole
Jeg har arbejdet med afgiftninger siden 1978 og tro mig, 80 % af
abstinenserne sidder lige mellem ørene. Altså, hvis du selv vil, og er
sammen med gode mennesker, er der ikke noget du ikke vil kunne klare.
Mvh Thomas Strandvig

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-05 08:30

Hej Thomas

Tak for opmuntringen. Ja, meget af ubehaget er givet vis i virkeligheden
"psykisk", men føles ikke desto mindre særdeles konkret, når det optræder.

Vh. Ole

Fra : Tyson

Dato : 29-04-06 03:24

Du har arbejdet med... Har du selv prøvet abstinenserne... Så jeg mener det
er pinligt skrevet at det sidder mellem ørene..
Alene den uro du har i led, muskler. Du kan ikke engang spise..
Typisk fra en der har "læst" sig til hvad det vil sige at være narkoman.

Mvh.
Mogens

Fra : Thomas Strandvig

Dato : 29-04-06 16:30

"Tyson" <softhome@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Alene den uro du har i led, muskler. Du kan ikke engang spise..
> Typisk fra en der har "læst" sig til hvad det vil sige at være narkoman.

Hej Mogens
Det er til at forholde sig til, hvis viljen til stoffrihed er der, og at man
i øvrigt sørger for der sker noget så tankerne ikke får tid til at skabe
stoftrang. Derfor: sammen med gode mennesker.
Mvh Thomas
PS. Jeg ved godt hvad abstinenser er.

Fra : N/A

Dato : 14-07-06 21:21

Fra : Thomas Strandvig

Dato : 14-07-06 21:21

Hej Karsten
Den har du fået galt fat i.
Tværtimod, det er tankemylderet / stoftrangen, man skal stoppe, og det gør
man ved at være sammen med stoffri mennesker, fylde sanserne med indtryk fra
gode oplevelser og blive fysisk træt af sunde aktiviteter i frisk luft.

Fra : bossy

Dato : 27-01-06 00:15

kommer an på så meget .... første gang jeg trappede ud på subutex gik jeg
fra 16 mg ned til 0,2 på ca 1½ mdr. og det var ok .... anden gang
jeg prøvede fik jeg 6 mg og blev trappet ned og helt ud på 3-4 dage.

og abstinenserne var ens for begge gange. med undtagelse af at den første
gang, gik jeg og havde det halvskidt fra 2 mg og til jeg trappede helt ud og
det tog en 10 dages tid , så hvorfor have det skidt i 10 - 14 dage når man
kan nøjes med 3-4 , hvor det aligevel ikke er være end ved langsom
udtrapning.

tror hvis man skal slippe helt skal man være på lavdosis meget længe.