|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Tidspunkt for udbetaling af løn Fra : Torben Frandsen
 | 
 Dato :  08-12-05 13:45
 | 
 |  | Hejsa
 
 Det forekommer mig, at der skal være en bestemmelse der siger, at løn for en
 funktionærstilling skal udbetales månedsvis bagud og ikke senere end den
 sidste hverdag i måneden, med mindre andet er aftalt.
 
 Har jeg ret? Jeg synes ikke, jeg kan finde noget om det i Funktionærloven.
 
 Torben
 
 
 
 
 |  |  | 
  Petersen_Michael (08-12-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Petersen_Michael
 | 
 Dato :  08-12-05 16:32
 | 
 |  | In news:43982a7a$0$2112$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
 Torben Frandsen <frandsen@ret.så.privat.tele.dk> Typed:
 > Hejsa
 >
 > Det forekommer mig, at der skal være en bestemmelse der siger, at løn
 > for en funktionærstilling skal udbetales månedsvis bagud og ikke
 > senere end den sidste hverdag i måneden, med mindre andet er aftalt.
 >
 > Har jeg ret?
 
 Nej, det står ikke i funktionærloven.
 Det vil være reguleret af overenskomst, eller lokalaftale.
 
 
 --
 Med venlig hilsen Michael Petersen
 residerende i Nyborg
 fjern dyret i min @dresse ved privat post
 
 
 
 |  |  | 
  Brian B. Christensen (08-12-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian B. Christensen
 | 
 Dato :  08-12-05 21:25
 | 
 |  | On Thu, 8 Dec 2005 16:31:55 +0100, "Petersen_Michael"
 <petersen_michael.dengyldnemåge@mail.tele.dk> wrote:
 
 >Nej, det står ikke i funktionærloven.
 >Det vil være reguleret af overenskomst, eller lokalaftale.
 
 Eller ansættelseskontrakten. Vi er mange funktionærer der ikke
 arbejder under en overenskomst.
 
 /Brian
 --
 Dagens afstemning: "Vil du helst have tæv med et bat, høre på Hannibal Hildorf eller få en Vaginal akupressur af Søren Ventegodt?"
 
 
 |  |  | 
   Petersen_Michael (09-12-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Petersen_Michael
 | 
 Dato :  09-12-05 14:08
 | 
 |  | In news:4j5hp1plb73t7ib8dqrr512o22j3h9avjh@4ax.com,
 Brian B. Christensen <nej@denneemailerikkedenrigtige.dk> Typed:
 > On Thu, 8 Dec 2005 16:31:55 +0100, "Petersen_Michael"
 > <petersen_michael.dengyldnemåge@mail.tele.dk> wrote:
 >
 > > Nej, det står ikke i funktionærloven.
 > > Det vil være reguleret af overenskomst, eller lokalaftale.
 >
 > Eller ansættelseskontrakten. Vi er mange funktionærer der ikke
 > arbejder under en overenskomst.
 
 Enig, pointen må være at det ikke står i funktionærloven, men reguleres på
 anden vis..
 
 Noget andet er at jeg kastede et blik i industriens overenskomst, hvor der
 står § 27 stk.6 Lønnen udbetales efter virksomhedens valg i kontanter, eller
 ved indsætning i pengeinstitut bla. bla. bla.
 
 Jeg mener vi skal tilbage til omkring 1980 for at have mulighed for kontant
 afregning? Er det stadig praktisk muligt at få mønterne udbetalt i klingende
 kontanter?
 --
 Med venlig hilsen Michael Petersen
 residerende i Nyborg
 fjern dyret i min @dresse ved privat post
 
 
 
 |  |  | 
  Peter (08-12-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter
 | 
 Dato :  08-12-05 18:35
 | 
 |  | 
 
            "Torben Frandsen" <frandsen@ret.så.privat.tele.dk> skrev i en meddelelse 
 news:43982a7a$0$2112$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > Hejsa
 >
 > Det forekommer mig, at der skal være en bestemmelse der siger, at løn for 
 > en funktionærstilling skal udbetales månedsvis bagud og ikke senere end 
 > den sidste hverdag i måneden, med mindre andet er aftalt.
 >
 > Har jeg ret?
 Nej.
 Hvornår lønnen skal udbetales afhænger af aftalen. Er der ingen aftale 
 udbetales lønnen efter påkrav fra den ansatte og på den måde den ansatte 
 ønsker det, jf. Gældsbrevslovens § 3.
 /Peter
 -- 
 Ovenstående er alene udtryk for min personlige opfattelse og er ikke udtryk 
 for juridisk rådgivning. I sager af betydning må det tilrådes at søge reel 
 juridisk rådgivning hos en advokat.
http://www.grauslund.com |  |  | 
 |  |