jul uden børn...
Fra : Helle

Dato : 04-12-05 18:19

Hej
jeg vil høre om det bare er mig der er en egoist, for jeg kan ikke holde
tanken ud om at mine børn skal holde jul hos deres far.
Det er første gang jeg skal holde jul uden dem, og jeg syntes bare det er
noget skidt.
Jeg havde nok haft det anderledes hvis jeg viste at deres far ville holde en
god jul med dem, men han er slet ikke til jul. (var han heller ikke mens vi
var gift)
Sidste år var de hos deres far d 23 og hos mig d 24. Jeg tilbød ham at holde
jul hos mig fordi jeg syntes det var synd at han skulle undvære dem
juleaften. Det ville han ikke for det betød ikke noget for ham hvad dag han
havde dem.
Nu er vi belvet uvenner i mellemtiden, og jeg tror kun det er derfor at han
vil ha dem den 24.
Børnene vil helst holde jul her , men det er han ligeglad med.
undskyld min ynk og jammer, men hold op hvor jeg glæder mig til januar.
hvordan klare i andre jeres jul uden børn.
mvh
helle

Fra : Michael Zedeler

Dato : 04-12-05 18:49

Helle wrote:
> [...]
> havde dem.
> Nu er vi belvet uvenner i mellemtiden, og jeg tror kun det er derfor

Først og fremmest synes jeg at du skal fokusere på at holde din egen jul
med dem, på et passende tidspunkt. F. eks. d. 23. Det er ret almindeligt
at holde jul (mindst) to gange hvert år- jeg kommer selv lige fra et
fremskudt julearrangement, som blev holdt af præcis samme årsager.

Frem for at fokusere så meget på det, du ikke kan få ud af situationen -
at holde jul d. 24. - er det da mere konstruktivt at holde fast i at
give børnene en rigtig god oplevelse, når du har dem.

> Børnene vil helst holde jul her , men det er han ligeglad med.

Det er selvsagt ret besynderligt, hvis han insisterer på at have børnene
juleaften, men ikke vil holde jul. Er du helt sikker på at han slet ikek
vil fejre det, eller synes jeg at fornemme en lille overdrivelse i din
beskrivelse af situationen?

> undskyld min ynk og jammer, men hold op hvor jeg glæder mig til januar.
> hvordan klare i andre jeres jul uden børn.

Glem den tankegang. Du kommer skam til at holde jul med dine børn. Det
bliver bare ikke d. 24. Du skriver også at børnene meget gerne vil fejre
julen sammen med dig. Så er alt jo klappet og klart til en rigtig
hyggelig aften sammen.

Mvh. Michael.
Get my vcard at http://michael.zedeler.dk/vcard.vcf