Elhegn ?
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-12-05 10:01

Hej NG,

Hvilket elhegn vil I anbefale til 2 folde højeste 2 km tråd og den
ene heste alm hest, den anden shetlandspony.
Jeg holder rent under tråden jævnligt.
Nye klokker og pæle.

--

Christian

Fra : Ukendt

Dato : 02-12-05 10:11

Hej Christian

Der kan sikkert regnes og regeres, men jeg har nu i 5 år haft et Harald
Nyborg hegn kørende nonstop, det var på tilbud i sin tid til okring 8-900
kr, og det har masser af slagkraft til tre folde på ca. 200x 30 meter.

Hilsen John

Fra : Anet

Dato : 02-12-05 22:59

[...]

(klip)

jeg sværger jo til Podahegn. Det har jeg haft i over 10 år og det er stadig
lige så godt som nyt og det er vedligeholdelsesfrit faktisk.

--
Hilsen
Annette

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 05-12-05 11:04

Anet wrote:
> [...]
>
> jeg sværger jo til Podahegn. Det har jeg haft i over 10 år og det er stadig
> lige så godt som nyt og det er vedligeholdelsesfrit faktisk.

Laver de også strømgiverne ?
For det er det jeg søger, jeg har tråd, pæle etc.

--

Christian

Fra : Ole Braad-Sørensen

Dato : 05-12-05 12:44

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote:

>Laver de også strømgiverne ?
>For det er det jeg søger, jeg har tråd, pæle etc.

Jeg tror ikke at der er nogen Danske firmaer der "fremstiller"
strømgivere. De der kan købes er "forhandlede" varer som købes i
England, USA og New Zealand.

Man kan dermed ikke med rette sige hvilket (danske) firma der er
bedst, idet de normalt har de samme varer. Det der kan være forskel på
er den måde man sætter hegnet op på og hvor friske de er til at
betjene dig, men hvis du selv skal gøre det er forskellen jo bare ens.

Mange sværger til Poda. De har en del forhandlere rundt om i
Scandinavien så man nemt kan komme til at handle med Poda. Jeg har en
forhandler her blot få km. herfra, men bruger den ikke fordi der altid
er lukket. Der er kun åbent søndag eftermiddag, så hvad er så
forhandlernettet værd?

Jeg selv handler mine hegn hos www.hegnsbutikken.dk som også har været
ualmindelig frisk til at hjælpe med at banke pæle ned for mig. Desuden
har de opstillet ridebane og picadero så nøjagtigt at man sku tro at
det var løvn. Desuden har de en fin online butik. Skal spørge om
noget, så tal med Erik og få landets bedste betjening.

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.foldrenser.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 05-12-05 12:50

Ole Braad-Sørensen wrote:

> [...]
> er den måde man sætter hegnet op på og hvor friske de er til at
> betjene dig, men hvis du selv skal gøre det er forskellen jo bare ens.

I øjeblikket sværger jeg mellem HN's Nervus, Elephant købt hos
www.billigvvs.dk og . Rutland ESM eller Foga købt hos
http://rideudstyrslageret.dk

Jeg har kun hørt godt om Elephant.

--

Christian

Fra : Anet

Dato : 05-12-05 21:28

..

[...]

ok, det er strømgiveren du er interesseret i. Jeg har en gammel elephant og
den er fra da jeg var 13 år gammel og jeg er nu 37 år gammel. Så den har
været billig og god. Den kører bare derudaf også selv om jeg stopper den og
starter den igen.

--
Hilsen
Annette

Fra : Iben Holst

Dato : 07-12-05 08:29

> [...]
> den er fra da jeg var 13 år gammel og jeg er nu 37 år gammel. Så den har
> været billig og god. Den kører bare derudaf også selv om jeg stopper den

Jeg ved faktisk ikke hvad vores hedder - det kan vist ikke tydes længere.
Men
den har også en del år på bagen efterhånden.
Den skulle efter sigende være godt og vel 40 år og den virker stadig
fortræffeligt.
- dog skal den af og til kick-startes når man tænder for strømmen hvis den
har
været slukket et par dage *S*. Men det er den der slår bedst af de 2 vi har
igang.
Den har været ude af brug fra 1978 og indtil 2002, så den har haft et langt
hvil,
men vi var faktisk tæt på at smide den ud fordi vi ikke regnede med at sådan
noget gammel "bras" kunne bruges. Men vi er da glade for at vi forsøgte os.

Iben

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-12-05 08:49

Anet wrote:
> [...]
> været billig og god. Den kører bare derudaf også selv om jeg stopper den og

Bekrælfter bare endnu en gang at det skal være en Elephant
strømgiver.
www.billigvvs.dk bliver stedet.

--

Christian