er forvirret mht light produkter
Fra : Bolette Nielsen

Dato : 24-11-05 20:30

Er jeg den eneste der er forvirret?. Sidder lige og ser "du bliver hvad du
spiser", og der siger de f.eks. light sodavand er forfærdeligt. Men hos ww
siger de at light sodavand er okay, og giver 0 point. Jeg har personligt
selv tabt mig via ww, og bl.a drukket light sodavand.

Knus Bolette
www.bolettes.dk

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 24-11-05 20:51

"Bolette Nielsen" <post@bolettes.invalid(rettes til dk)> skrev i en
meddelelse news:438614ac$0$67264$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> [...]
> siger de at light sodavand er okay, og giver 0 point. Jeg har personligt
> selv tabt mig via ww, og bl.a drukket light sodavand.

Forfærdeligt eller ej afhænger af, hvilke briller man tager på, når man
vurderer ting.

Hvis man udelukkende kigger på, om produktet bidrager med kalorier - så er
light et helt igennem OK produkt.

Ser man på indholdet af kemikalier - så er light et forfærdeligt produkt.

Så begge kan have ret. Kalorie- og kemikaliefreaks fokuserer bare på vidt
forskellige ting. Sååå... hvad er vigtigt for DIG?

Mvh. Lisbeth

Fra : Ove Kristensen

Dato : 30-11-05 23:04

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsenFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:438619af$0$10505$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Ser man på indholdet af kemikalier - så er light et forfærdeligt produkt.

Ja så længe vi taler om f.eks. sodavand - men taler vi om alle light
saftevandene, ja så er det det bedste man kan drikke, hvis man ikke vil
drikke vand.

Med venlig hilsen og god dag
fra
OveK.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 01-12-05 19:19

> Ja så længe vi taler om f.eks. sodavand - men taler vi om alle light
> saftevandene,

Øhh, er sodavand ikke saftevand med brus? Det var det da sidst jeg så efter.

Mvh Maria

Fra : HC

Dato : 02-12-05 16:06

> [...]

Og så er der jo DANSKVAND - med og uden citrus. Det er der s'gutte nogen
kalorier i, hvis man skal ha' noget brusende.

HC

Fra : Jan Bøgh

Dato : 02-12-05 18:17

HC wrote:
> "Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> skrev i en meddelelse

> Og så er der jo DANSKVAND - med og uden citrus. Det er der s'gutte
> nogen kalorier i, hvis man skal ha' noget brusende.

Vist er der så:
Diverse salte, måske citronsyre (der garanteret aldrig har set en citron)
for ikke at tale om en gevaldig masse dihydrogenoxid!.
Jo, det er faktisk bestående af kemikalier fra ende til anden.

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-12-05 18:50

Jan Bøgh submitted this idea :
> dihydrogenoxid

Uh, ja, det er jo det der vanvittigt farlige opløsningsmiddel ;)

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 02-12-05 19:16

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

> Uh, ja, det er jo det der vanvittigt farlige opløsningsmiddel ;)

Vanvittigt farlige eller ej er egentlig ligegyldigt i forhold til det
oprindeligt spørgsmål, der blot gik på, hvorfor der var uenighed om
produktet. Fakta er jo, at visse ser på kalorierne og andre på
kemikalierne - og at begge grupper hver især kan have holdningen godt/skidt.

Man kan kigge på kaloriemængde og mene, at det er OK, skidt, uvigtigt om man
drikker light eller ej.
Man kan kigge på kemikalierne og mene, at de er OK, uheldige, livsfarlige,
mistænkelige, ufarlige, bekymrende etc.

Og der er endog nogle, der synes det er skidt/godt - uanset man er på
slankekur eller ej - at drikke dit og dat.

Mvh. Lisbeth

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 03-12-05 02:15

Lisbeth Jacobsen used his keyboard to write :

> [...]
> produktet. Fakta er jo, at visse ser på kalorierne og andre på kemikalierne -
> og at begge grupper hver især kan have holdningen godt/skidt.

Bemærk smileyen - dihydrogenoxid = H20 = vand

Fra : Carsten Riis

Dato : 03-12-05 02:39

Henrik Stidsen skrev den 03-12-2005 02:15:
> Lisbeth Jacobsen used his keyboard to write :

> Bemærk smileyen - dihydrogenoxid = H20 = vand

Hvor er du bare kedelig!

--
mvh Carsten Riis
For mange kilo? Vil du være en rigtig taber? Gratis! slankerummet.dk

Fra : Jan Bøgh

Dato : 03-12-05 15:04

Lisbeth Jacobsen wrote:

> Vanvittigt farlige eller ej er egentlig ligegyldigt i forhold til det
> oprindeligt spørgsmål,

Kære Lisbeth - det er en (måske for subtil) form for humor, der
selvfølgeligt forudsætter at man har blot et minimalt kendskab til kemi.
Og det handler for mig om at påpege at udtryk som 'fuld af kemikalier'
semantisk set er nonsens for så vidt som at man overhovedet taler om fysiske
manifestationer i denne verden. Der er kemikalier i ALT - ja mad indeholder
altid 100% kemikalier. That's all.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 05-12-05 09:14

> [...]
> fysiske manifestationer i denne verden. Der er kemikalier i ALT - ja mad
> indeholder altid 100% kemikalier. That's all.

Jeg er enig med dig! Men det rokker ikke ved det, der var MIN pointe - at de
forskellige opfattelser af farligt/godt/skidt eller ej er baseret på vidt
forskellige synsvinkler.

Hvorvidt kemien/kalorierne er farlig eller på anden måde bekymrende,
forholder jeg mig slet ikke til.

Jeg drikker i øvrigt selv Cola - både i normal og light udgave.

Mvh. Lisbeth

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 09-12-05 14:33

"Bolette Nielsen" <post@bolettes.invalid(rettes til dk)> wrote in message

> Er jeg den eneste der er forvirret?. Sidder lige og ser "du bliver hvad du
> spiser", og der siger de f.eks. light sodavand er forfærdeligt.

Der er intet i vejen med light sodavand - det indeholder intet energi - og
det er ligesom det, der er pointen!

Alt den snak om "kemi" er noget nonsens, som nogle der har læst lidt for
mange konspirationssider på Nettet er hoppet med på. Der er INTET beløg for,
at de kunstige sødemidler skal kunne fremkalde andre dårligdomme end lidt
luft i maven.

"Du bliver hvad du spiser" er blot endnu et program i rækken af useriøse
vægttabsprogrammer, der promoverer nogle kure, der bygger på helt
almindeligt velkendte principper, men som gør det til noget særligt - så
formår de allesammen lige at blande noget "mumbo-jumbo" ind i, som f.eks.
blodtypekost eller at light er dårligt.

- Mikkel
--
Mikkel Gybel Jensen, stud. med.