Forbrug af spåner?
Fra : Ukendt

Dato : 23-11-05 20:38

Hej Gruppe.

Endnu et spørgsmål fra mig

Til jer der har heste på spåner:
Hvor mange baller bruger i pr måned?

Hilsen Camilla

Fra : Ole Braad-Sørensen

Dato : 23-11-05 21:33

"M&M" <milla snabela jyde punktum dk> wrote:

>Til jer der har heste på spåner:
>Hvor mange baller bruger i pr måned?

Såen omtrent 50 stykker

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.foldrenser.dk

Fra : Anet

Dato : 23-11-05 22:47

"M&M" <milla snabela jyde punktum dk> skrev i en meddelelse
> Hej Gruppe.
>
> Endnu et spørgsmål fra mig
>
> Til jer der har heste på spåner:
> Hvor mange baller bruger i pr måned?
>
> Hilsen Camilla

(klip)

Det kommer helt an på hvor stor din hest er, hvor meget den går ude på
folden om dagen osv....

--
Hilsen
Annette

Fra : Kim S

Dato : 23-11-05 23:23

"Anet" <anetengFJERNDETTEHER@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> (klip)
>
> Det kommer helt an på hvor stor din hest er, hvor meget den går ude på
> folden om dagen osv....

Nej, det kommer an på hvor stor et "box-svin" den er......
Nogen heste kan godt finde ud af at "pølle og tisse af" på
folden, andre holder sig til de kommer hjem.
Lissom nogle mennesker, som kun fungerer ordentligt
på eget "lokum"
Men 1-2 baller pr. hest om ugen er nok ikke helt ved siden af,så'n i snit.
Tvivler på, at Ole bruger 50 baller om måneden til Ramses
Mvh, Kim

Fra : Ole Braad-Sørensen

Dato : 24-11-05 08:19

"Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk> wrote:

> [...]
>Men 1-2 baller pr. hest om ugen er nok ikke helt ved siden af,så'n i snit.
>Tvivler på, at Ole bruger 50 baller om måneden til Ramses

Håeh... nej. Jeg svarede bare på det der blev spurgt om

Men eksemplet med Ramses ka' vi godt bruge. Han er det største "svin"
man kan finde på denne jord. Problemet er at han ikke løfter poterne
når han drejer rundt inde i boksen. Dermed er spånerne blandet vildt
sammen og er alle jævnt beskidte. Han bruger en halv balle om dagen.
Så er der Oliver, en lille dejlig pony, som løfter benene fint når han
flytter sig og afleverer prutterne helt henne ved bagvæggen. Det tager
hun 5 min. at muge hans boks og han bruger MAX en balle om måneden.

Men dit skøn "pr. hest" er nok ikke helt ved siden af - I gennemsnit.

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.foldrenser.dk

Fra : Ukendt

Dato : 27-11-05 22:01

"M&M" <milla snabela jyde punktum dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Tak til alle svar..

Jeg havde regnet ud til cirka 14 på en måned - men det bliver nok for lidt
til 2 heste så, eller gør det? De går ude fra 6.30 til 18.00 og er ikke så
store svin igen. MEN der er jo ikke andet for end at prøve

Hilsner fra Camilla