Slankeoperation
Fra : Margit

Dato : 23-11-05 19:10

Jeg er lige blevet tilbudt en "slankeoperation", som jeg dog hurtigt takkede
nej til. Er dog ved nærmere eftertanke alligevel blevet lidt interesseret og
kunne godt tænke mig at høre fra nogen, der har erfaring eller ved noget om
dette emne.

Venlig hilsen

Margit Jensen

Fra : Svein Olav Leithe

Dato : 23-11-05 20:01

"Margit" <sv@tesenet.dk> skrev i melding
> [...]
> takkede nej til. Er dog ved nærmere eftertanke alligevel blevet lidt
> interesseret og kunne godt tænke mig at høre fra nogen, der har erfaring

Hva slags operasjon er du tilbudt?

GBP eller DS?

--
Svein Olav
Kristiansand, Norge

Fra : Margit

Dato : 23-11-05 20:39

Han sagde noget om en ballon i maven, men jeg afviste det desværre så
hurtigt at jeg ikke nåede at få mere at vide.
Margit

Fra : Katjastrofen

Dato : 25-11-05 12:26

"Margit" <sv@tesenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> takkede nej til. Er dog ved nærmere eftertanke alligevel blevet lidt
> interesseret og kunne godt tænke mig at høre fra nogen, der har erfaring

Hejsa Margit

Der findes flere typer slankeoperationer.

Den med ballonen, er hvor de puster en ballon op i mavesækken, som så gør,
der jo ikke er så meget plads til andet i din mavesæk. Den ballon, tages så
ud efter et halvt år. - Og spørger du så mig, jamen så har du så en stor
sort sæk IGEN som mavesæk. - Og resultatet er jo så til at gætte sig til.

Men ellers er der to andre typer operationer - en hvor man får indopereret
et bånd omkring mavesækken - og en hvor man simpelthen opererer mavesækken
mindre og gør vejen ud igennem tarmsystemet kortere

Første indgreb er godt mod overspisning, båndet gør du ikke kan indtage så
store mængder. 2. indgreb er mere voldsomt. - din mavesæk er lille = lille
indtag fødemæssigt. - den forkortede tarm - gør at næringsoptaget også er
minimieret.

Ovenstående er selvfølgelig forkortet m.m. - så jeg ikke skulle skrive en
hel fristil.

Kan henvise til www.fedmeoperationer.dk - hvor man kan få svar på stort set
alt omkring disse typer.

mvh